SSG voitti Pohjolan maljan yhdeksännen kerran peräkkäin
3.12.2016 klo 10:26

SSG:n Juhani Lehtosaari otti Pohjolan maljan vastaan lauantaina Helsingissä. (Kuva: Lassi Palo)

Sibbo Skyttegille on voittanut Pohjolan malja -kilpailun jo yhdeksännen kerran peräkkäin.

Pohjolan malja luovutetaan Ampumaurheiluliiton seuralle, joka on kerännyt eniten pisteitä vuoden SM-kilpailuista. Kiertopalkinnon on lahjoittanut vakuutusyhtiö Pohjola.

Sibbo Skyttegille (SSG) sai palkintonsa Ampumaurheiluliiton varsinaisen kokouksen aluksi Helsingissä 3. joulukuuta. SSG:n Juhani Lehtosaari otti maljan vastaan SAL:n puheenjohtajalta Pia Nybäckiltä ja kunniapuheenjohtajalta Alpo Vehaselta.

SSG keräsi 1135 pistettä. Toiseksi eniten pisteitä (491) sai Lahden Ampumaseura. Kolmanneksi sijoittui Kuopion Metsästys- ja Ampumaseura, joka keräsi 477 pistettä. Neljäs oli Satakunnan Ampujat (474) ja viides Orimattilan Seudun Urheiluampujat (437).

Raseborgs Skyttar voitti maljan vuonna 2007. Sen jälkeen SSG on pitänyt kärkisijaa hallussaan.

Pisteitä keräsi kaikkiaan 170 seuraa.

Pohjolan malja -kilpailu (10 parasta): 1) Sibbo Skyttegille 1135, 2) Lahden Ampumaseura 491, 3) Kuopion Metsästys- ja Ampumaseura 477, 4) Satakunnan Ampujat 474, 5) Orimattilan Seudun Urheiluampujat 437, 6) Kuusankosken Ampujat 433, 7) Haapajärven Ampumaseura 419, 8) Porkkalan Ampujat 417, 9) Raseborgs Skyttar 358, 10) Kymppi 64 346.