Ilma-aseiden EM-kilpailuihin 11 suomalaisurheilijaa
5.2.2017 klo 20:14

Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt yksitoista urheiluampujaa maaliskuussa pidettäviin ilma-aseiden EM-kilpailuihin.

Ilma-aseiden EM-kilpailut järjestetään Slovenian Mariborissa 6.-12. maaliskuuta. Ampumaurheiluliitto on nimennyt kisoihin yksitoista suomalaisurheilijaa. Heistä seitsemän on kivääriampujia ja neljä liikkuvan maalin ampujia.

Suomella on täydet joukkueet eli kolme urheilijaa poikien ja tyttöjen ilmakiväärissä sekä miesten liikkuvassa maalissa.

EM-joukkue nimettiin viimeisen näyttökilpailun eli viikonvaihteen Espoo Openin jälkeen. Pistooliampujia ei EM-joukkueeseen nimetty.

Suomalaiset saivat vuosi sitten EM-hopeaa ja -pronssia, kun kisat pidettiin Unkarin Györissä. Mitalit tulivat liikkuvan maalin lajeista.

Ilma-aseiden EM-kilpailut
6.-12.3. Maribor, Slovenia

Ilmakivääri
Miehet: Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat)
Pojat: Cristian Friman (Esbo Skytteförening), Matias Kiuru (Poliisien Ampumaseura), Sebastian Långström (Kyrkslätt Skytteförening)
Tytöt: Jenna Kuisma (Kyrkslätt Skytteförening), Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura), Henna Viljanen (Kyrkslätt Skytteförening)
(Kiuru ja Kuisma valittiin joukkuevalintakriteerin mukaan, koska joukkueena ne ylittävät vaaditun kolmannen sijan tason.)

Liikkuva maali
Miehet: Tomi-Pekka Heikkilä (Kymppi 64), Krister Holmberg (Raseborgs Skyttar), Heikki Lähdekorpi (Satakunnan Ampujat)
Tytöt: Elli Räsänen (Kuopion Metsästys- ja Ampumaseura)