Lisenssi

Milloin tarvitaan kilpailulisenssiä?

Kilpailulisenssi on pakollinen Suomen Ampumaurheiluliiton kilpailutoiminnassa lukuun ottamatta seuran sisäisiä kilpailuja tai kolmen seuran välisiä seuraotteluja.

Milloin tarvitaan harrastelisenssiä?

Harrastelisenssi on vapaaehtoinen, mutta suositeltava kaikille ampumaurheilun harrastajille sen sisältämän vakuutusturvan vuoksi. Harrastelisenssiin kuuluu tapaturma- ja vastuuvakuutus. Harrastelisenssi ei oikeuta osallistumaan kilpailutoimintaan.

Lisenssivaihtoehdot ja hinnat vuonna 2024

Kilpailulisenssit
Kaikki kilpailulisenssit sisältävät kilpailuluvan, tapaturmavakuutuksen ja vastuuvakuutuksen. Vapaaehtoisen muovisen lisenssikortin lisähinta on 5 euroa.

• Aikuiset 45 €
  • Nuoret 10 €
    Tarkoitettu kilpailuvuonna 20 vuotta täyttäville ja sitä nuoremmille.
  • Seniorit 25 €
    Tarkoitettu kilpailuvuonna 70 vuotta täyttäville ja sitä vanhemmille.

Harrastelisenssi 30 €
Harrastelisenssi antaa vakuutusturvan harjoitteluun ja seuratason kilpailutoimintaan koko vuodeksi. Harrastelisenssissä ei ole kansallista kilpailuoikeutta. Jos haluat osallistua muuhun kuin seuratason (seuran sisäiseen tai enintään kolmen seuran väliseen) kilpailutoimintaan, tarvitset jonkun edellä mainituista lisensseistä.

Kaikista kilpailu- ja harrastelisensseistä ohjataan harrastajan lisenssiseuralle vuoden 2024 aikana 3 euroa per lisenssi.

Lisenssin hankinta

Lisenssikausi vaihtuu 1.1.2024 ja on kalenterivuoden mittainen.
Lisenssit ostetaan netistä osoitteesta www.suomisport.fi

Jos et vielä ole rekisteröitynyt Suomisportiin, luot Suomisport-sivuston antamien ohjeiden mukaan ensin tilin itsellesi. Sisäänkirjautuminen tilille tapahtuu tekstiviestillä tai sähköpostilla saatavilla kertakirjautumistunnuksilla, joten muistettavia pysyviä tunnuksia ei tule. Alaikäisten lasten vanhemmat ostavat lastensa lisenssit omalta Suomisport-tililtään.

Lisenssi maksetaan ostotapahtuman yhteydessä ja saat sähköisen lisenssikortin käyttöösi välittömästi maksun jälkeen. Jos älypuhelinta ei ole käytössä, lisenssin maksukuitin voi tulostaa Suomisportin omasta profiilista koska tahansa.

Huomaathan, että muovista tai pahvista lisenssikorttia ei lähetetä automaattisesti. Kilpailulisensseihin muovisen lisenssikortin voi tilata sähköisen lisenssikortin rinnalle 5 euron lisämaksulla. Valitse tällöin lisenssivaihtoehto, joka sisältää muovisen lisenssikortin.

Lisenssi ja vakuutus tulee voimaan 1.1.2024 alkaen kun maksu suoritetaan tammikuun aikana. Sen jälkeen ostettaessa vakuutus tulee voimaan klo 24.00 sinä päivänä, jona vakuutusmaksu on suoritettu tai maksuhetkestä, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi maksuajankohta. Vakuutuksen voimassaolo päättyy 31.12.2024.

Lisenssit on tarkoitettu Suomen Ampumaurheiluliittoon kuuluvien seurojen, Työväen Urheiluliiton kilpailujäsenseurojen, Reserviläisurheiluliiton jäsenjärjestöjen jäsenille.

Vuoden 2024 lisenssit ostetaan osoitteesta www.suomisport.fi. Jos et jostain syystä pääse internetiin, pyydä apua joko ystävältäsi, seurasi Suomisport-käyttäjältä tai Ampumaurheiluliiton toimistosta.

Pohjolan Sporttiturvan kuvaus löytyy täältä.

Tuoteseloste 2024