SAL järjestää yhdessä Lahden Ampumaseuran kanssa osana SAL 100 -juhlavuotta haulikon Maailmancup-kilpailut vuonna 2019.

Kilpailut käydään 13.-23.8.2019 Hälvälän ampumaurheilukeskuksessa Hollolassa. Näillä näkymin kilpailu on toiseksi viimeinen, jossa voidaan saavuttaa maapaikka Tokion Olympialaisiin 2020. Kilpailuihin odotetaankin yli 500 urheilijaa n. 80 maasta.

Kilpailujen läpiviemisessä tulemme tarvitsemaan runsaasti toimitsijoita. Perinteisesti on Suomessa isojen kansainvälisten kilpailujen järjestämiseen löytynyt ampumaurheiluyhteisöstä riittävästi osaavia vapaaehtoisia. Olemme vakuuttuneita, että niin löytyy myös tälläkin kertaa. Vaikka kilpailujen ajankohtaan on vielä aikaa tulemme jo 2018 kokoamaan ydinjoukon toiimitsijoita.

Näilla sivuilla löytyy lomake, jota kautta voi ilmoittautua hommiin. Eri tehtäviä löytyy runsaasti, toiset vaativat jotain erityisosaamista toiset taas eivät. Kielitaito, myös muu kuin englanti, on tietenkin hyvä asia, mutta löytyy myös paljon tehtäviä, joissa ei vieraita kieliä tarvitse. Mieti jo nyt mitä juuri sinä haluaisit tehdä. Voimme luvata mielenkiintoisen tapahtuman!

Kilpailun ratatuomarit pitää olla ISSF:n ratatuomarikortin omaavia tuomareita, joten homma alkoi kansainvälisellä ratatuomarikoulutuksella Lahdessa 10.-11.2.2018 ja jatkui samanlaisella kurssilla Hollolassa15.-16.12.2018. Joulukuun kurssi käytiin toista kertaa maailmanhistoriassa Suomeksi. Se oli myös näillä näkymin viimeinen kurssi, ainakin muutamaan vuoteen. Joulukuun kurssilla koulutettiin yhdeksän uutta tuomaria ja kilpailuun tarvittava tuomarimäärä on nyt riittävä.