SAL järjestää yhdessä Lahden Ampumaseuran kanssa osana SAL 100 -juhlavuotta haulikon Maailmancup-kilpailut vuonna 2019.

Kilpailut käydään 10.-22.8.2019 Hälvälän ampumaurheilukeskuksessa Hollolassa. Näillä näkymin kilpailu on viimeinen, jossa voidaan saavuttaa maapaikka Tokion Olympialaisiin 2020. Kilpailuihin odotetaankin yli 600 urheilijaa n. 80 maasta.

Kilpailujen läpiviemisessä tulemme tarvitsemaan runsaasti toimitsijoita. Perinteisesti on Suomessa isojen kansainvälisten kilpailujen järjestämiseen löytynyt ampumaurheiluyhteisöstä riittävästi osaavia vapaaehtoisia. Olemme vakuuttuneita, että niin löytyy myös tälläkin kertaa. Vaikka kilpailujen ajankohtaan on vielä runsaasti aikaa tulemme jo keväällä 2018 kokoamaan ydinjoukon toiimitsijoita.

Näille sivuille tulee keväällä lomake, jota kautta voi ilmoittautua hommiin. Eri tehtäviä löytyy runsaasti, toiset vaativat jotain erityisosaamista toiset taas eivät. Kielitaito, myös muu kuin englanti, on tietenkin hyvä asia, mutta löytyy myös paljon tehtäviä, joissa ei vieraita kieliä tarvitse. Mieti jo nyt mitä juuri sinä haluaisit tehdä. Voimme luvata mielenkiintoisen tapahtuman!

Kilpailun ratatuomarit pitää olla ISSF:n ratatuomarikortin omaavia tuomareita, joten homma alkaa kansainvälisellä ratatuomarikoulutuksella Lahdessa 10.-11.2.2018. Kurssi käydään ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa Suomeksi. Osallistumisvaatimuksena on I-luokan tuomarikortti (tai korkeampi). Ilmoittautua voi tämän sivun alasivun kautta. Toivomme tietenkin, että kaikki kurssille osallistuvat samalla sitoutuvat toimimaan tuomareina MC-kilpailussa, mutta kurssille voi tulla myös muut. Kurssille otetaan n. 20 kokelasta ja näillä ensiksi mainituilla on ”etulyöntiasema”.