Ilmoita seurasi mukaan ampumaurheilupäiviin!

TEEMANA: REIPPAASTI RADALLE – TULE JA TESTAA TARKKUUTESI

Ampumaurheilupäiviä vietetään 15.-28.5 ja 14.8.-10.9.2017. Päivien aikana tarjotaan suurelle yleisölle myönteisiä elämyksiä ja ajankohtaista tietoa ampumaurheilusta.

Ampumaurheilun lajiesittely- ja avoimien ovien päivä tai viikonloppu järjestetään tänä vuonna seuroissa touko- ja elo- ja syyskuun vaihteessa kuuden viikon aikana. Tilaisuuksien tavoitteena on houkutella radalle seuran omia jäseniä ja suuri joukko muuta yleisöä ajatuksella ”ota kaverisikin tai naapurisikin mukaan” ja ”kokeile kumpi on tarkempi”.

Ampumaurheilun kiinnostus onkin vahvassa nousussa – tarkemmin sanottuna se on ollut nousujohtoista viimeksi kuluneen vuosikymmenen ajan. Se on parantanut sijoitustaan eniten kaikista lajeista: laji on noussut peräti seitsemäntoista sijaa. Ampumaurheilu on nyt lajien välisessä vertailussa 17. sijalla, käy ilmi Sponsor Insightin tutkimuksesta, jota varten helmikuussa haastateltiin 2050 vähintään 15 vuotta täyttänyttä suomalaista.

Ampumaurheilupäivä tai -viikonloppu toimii samalla seurojen kevään ja alkusyksyn avaustilaisuutena. Koska kaikki seurat eivät pysty järjestämään yhtä aikaa samana päivänä ”avoimien ovien” esittelypäiviä, tapahtumat kootaan kuuden viikon ajalle, jolloin puhumme ampumaurheiluviikosta kattonimikkeenä. Tilaisuuksia on ollut aikaisempina vuosina kivasti ympäri Suomea: Kokkovuoressa Lempäälässä, Meri-Lapin alueella, Haapajärven, Siilinjärven ja Kiteen seudulla, Keuruulla ja Lahden Hälvälässä sekä Tuusulassa.

Ampumaurheilupäivä on tapahtuma, jossa osallistujat voivat kokeilla ampumalajien lisäksi erilaisia aseita – simulaattori- ja laseraseista ilma-aseisiin ja radan käyttöön soveltuviin ruutiaseisiin.

Ampumaurheiluliiton pääviestejä ovat vastuullisuus, kasvatuksellisuus, urheilullisuus, yhteisöllisyys ja pitkäjänteisyys. Yksi liiton sloganeista on ”pienestä ampumaurheilijasta isoksi ihmiseksi”, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että ampumaurheilua harrastetaan ”kultahippuikäisistä’” eli 8-14-vuotiaista aikuiseksi asti. Ampumaurheilun vanhin virallinen ikäluokka on 75-vuotiaat. Harrastamisen halutaan siis olevan elinkaaren mittaista, ja se mahdollistaa tasavertaisen harrastusmahdollisuuden.

VAKUUTUKSET
Tiedoksenne, että SAL on vakuuttanut kaikki seurojen vapaaehtoiset toimijat ns. Tuplaturva- vakuutuksella eli vakuutuksessa on sekä tapaturma- että vastuuvakuutus.

Mikäli seura järjestää kokeiluammuntaa radalla, on sitä varten olemassa ns. Tapahtuman Kokeilijan vakuutus. Sen hinta on vain 1€/hlö. Toimitamme lomakkeen liitosta, johon jokainen kokeilija täyttää nimensä ja tarvittavat tiedot. Vakuutus astuu heti voimaan, kun tiedot on täytetty. Lomake tulee lähettää liittoon tapahtuman jälkeen illalla tai viimeistään tapahtuman jälkeisenä arkipäivänä. Kokeiluvakuutukset laskutetaan jälkikäteen. Kokeilustahan voi pyytää esim. 2€:n maksun, jolloin siitä jää jotain seurallekin.

Tapahtumavakuutuksen myöntää Suomen Ampumaurheiluliitto järjestäjän perustellusta esityksestä. Vakuutus on tarkoitettu henkilöille jotka haluavat tutustua lajiin ns. avoimien ovien tapahtumissa, yritystilaisuuksissa, lajiin tutustumistilaisuuksissa eli ns. kertaluonteisissa ampumatapahtumissa. Tämä vakuutus ei ole voimassa kilpailuissa – se ei anna kilpailuoikeutta eikä korvaa mitään SAL:n lisenssiä

Linkki Tapahtumavakuutukseen tästä.

Ilmoita seurasi ampumaurheiluviikolle tästä