Ampumaurheiluliiton ohjaajakoulutus

Suomen Ampumaurheiluliitto
Tapahtuman kuvaus

HUOM! Koulutus siirretty lauantaille 28.1.2023!
Koulutus on alle 30-vuotiaille maksuton.

Suomen Ampumaurheiluliitto järjestää yhteistyössä Härmän Seudun Ampujien kanssa ohjaajakoulutuksen (16h)

Lajipäivä pidetään SIIRRETTY lauantailta 10.12.2022 pidettäväksi lauantaina 28.1.2023 klo 10-18!!
Lajipäivä pidetään
 Härmän Seudun Ampujien Ilma-aseradalla Kauhavan Ylihärmän palvelukeskuksessa ent. Ylihärmän kunnantalolla (Päämajantaival 2, 62375 Ylihärmä).

Lajipäivän kouluttajana toimii SAL:n hallituksen jäsen Jukka Salonen Keuruun Seudun Ampujista.

Koulutuksen hinta: 80€
Alle 30-vuotialle koulutus on maksuton!

Koulutuksen kokonaiskesto on 16h. Kurssiin kuuluu itsenäisesti verkko-oppimisympäristössä opiskelu (8h) ja lajiosa (8h) käytännön harjoitteluna ampumaradalla. Ohjaajakoulutukseen voi osallistua kuka tahansa (yli 14v.), joka on kiinnostunut lasten ja nuorten tukiammunnasta, ampumaurheilukoulun toiminnasta ja ohjaamisesta.

Verkko-oppimisympäristössä opiskelu

Itseopiskelukurssi koostuu seuraavista osa-alueista
1. Ohjaajana toimiminen
2. Ohjaajan rooli
3. Ohjaaminen ja harjoituksen rakenne
4. Kultahippusäännöt
5. Ampumaurheilukoulun suunnittelu

Kolme ensimmäistä ohjaamiseen liittyvää osiota koostuvat ampumaurheilukoulun toimintaan liittyvästä materiaalista, Tervetuloa Ohjaajaksi -videosta sekä aiheeseen liittyvistä kysymyksistä. Materiaali löytyy alustalta PDF -muodossa, johon voi tehdä merkintöjä. Lisäksi materiaali löytyy kuunneltavana videona. Tervetuloa Ohjaajaksi -video on Olympiakomitean tekemä kaikille lajeille yhteinen video, mikä on tarkoitettu aloitteleville ohjaajille. Linkki materiaaliin lähetetään koulutukseen ilmoittautuneille sähköpostilla.

Säännöissä perehdytään tukiammuntaan. Tavoitteena on ohjeistaa ja opastaa toimimaan annettujen ohjeiden ja komentojen mukaisesti ampumaurheilukoulussa ja kilpailutilanteissa. Osioon liittyy kultahippusääntöihin perehtyminen sekä niihin liittyviin kysymyksiin vastaaminen.

Ampumaurheilukoulun suunnitteluosiossa annetaan vinkkejä toiminnan käynnistämiseen tai nykyisen toiminnan tehostamiseen.

Lajipäivän sisältö la 28.1.2023 klo 10.00-18.00
1. Turvallisuusasioiden huomioiminen
2. Kivääri- ja pistooliammunnan tukiammunnan perustekniikoiden opettaminen
3. Harjoitustapahtuman toteuttaminen

Ampumaurheilukoulussa on ensisijaisen tärkeää opettaa kaikille harrastajille turvallisuusasioiden huomioiminen heti alusta alkaen. Lajipäivän aikana katsotaan käytännössä, miten turvallisuus huomioidaan harjoitustilanteessa ja kilpailuissa.

Lajipäivä sisältää paljon käytännön lajiharjoittelua ja tukiammunnan perustekniikoiden ohjaamista. Tavoitteena on hallita tekniikoiden perusteiden opettaminen innostavasti ja turvallisesti. Samalla katsotaan, miten eri ampumasarjoissa (esim. 8IT ja 10IT) ammutaan eli harjoitellaan Kultahippusääntöjä käytännössä. Lisäksi koulutuspäivän aikana käydään läpi harjoituksen ohjaamista.

Ampumaurheiluliitolla on oikeus peruuttaa ja muuttaa lajipäivän ajankohta, mikäli minimiosallistujamäärä 10 henkilöä ei täyty.

Ilmoittaudu mukaan 20.1.2023 mennessä täältä!

Lisätietoja koulutuksesta:
Ampumaurheiluliitto: Kustaa Ylitalo, p. 040 8390 446, kustaa.ylitalo@ampumaurheiluliitto.fi
Härmän Seudun Ampujat: Jussi Ahomäki, 044 3006834, jussi.ahomaki@harmanseudunampujat.net

10.12.2022 10:00 - 10.12.2022 18:00
Muu...
Tapahtuman osoite Päämajantaival 2, 62375 Ylihärmä
Opastus tapahtumapaikalle Härmän Seudun Ampujat: Jussi Ahomäki, 044 3006834
Ilmoittaudu mukaan 20.1.2023 mennessä täältä: https://www.suomisport.fi/events/cb5573dd-238f-47ea-91ab-4c9cfecaf82b
80€ Alle 30-vuotiaille maksuton