Arkistot

Poliisihallitus varoittaa tiedotteessaan viallisesta Winchester 17HMR patruunaerästä.

”Patruunaerässä on poliisin mukaan mahdollisesti ruudittomia patruunoita.

– Patruunan ollessa ruuditon voi luoti lähteä liikkeellä nallimassan voimalla ja jäädä piippuun jumiin, tiedotteessa todetaan.

Jos tukkeutuneeseen piippuun ammutaan uusi patruuna seurauksena voi olla aseen rikkoutuminen ja ampujan vahingoittuminen. Poliisin mukaan patruunoiden käyttö on lopetettava välittömästi ja ne on palautettava ostopaikkaan.

Valmistajan tuotenumero on X17HMR1. Vialliset latauserät ovat NB51 ja NB61.”

Kirjoittajalla Markku Jetsosella löytyi kaapista yksi laatikko kyseistä NB51 erää. Laatikossa oli ruutivaakalla mitattuna yksi ruuditon patruuna.

Patruunan latauserän numero löytyy cip varoitustekstin alta!

Markku Jetsonen

84342_Winchester_17HMR_kuluttajatiedote_09-2019

nor

Ampumatuomareiden täydennyskurssi elektronisten taululaitteiden käytöstä

Suomen Ampumaurheiluliitto järjestää tuomareiden täydennyskoulutusta elektronisten taululaitteiden käyttämisestä kilpailuissa Kouvolassa hotelli Scandicissa (Kouvolankatu 11) 9.11.2019 klo 10.00 – 17-00.

Kansallisen elektronisten taululaitteiden kurssin päämääränä on, että kurssin suoritettuaan koulutettavat tuntevat kilpailua edeltävät toimenpiteet sekä kilpailujen aikaiset toimenpiteet häiriötilanteissa EST-tauluja käytettäessä. Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti kivääri- ja pistoolilajien tuomareille, mutta myös liikkuvan maalin tuomareille kurssi on hyödyllinen. Kurssin kuuluessa Suomessa vuonna 2021 järjestettävien Euroopan mestaruuskilpailujen valmisteluihin tuomarivaatimustaso on I luokan tuomari.

Kurssin kokonaiskesto on kuusi tuntia jakautuen neljän tunnin teoriaosaan ja kahden tunnin laitekohtaiseen perehtymiseen. Kurssi järjestetään ilman loppukoetta. Kurssilaisille annetaan kuitenkin osallistumistodistus.

Ilmoittautuminen kurssille tapahtuu Suomi-Sport-sovelluksessa (https://www.suomisport.fi/events/727dabd2-8373-4e08-a77e-a5543ae6d8cd#). Ilmoittautuminen päättyy 30.9.2019. Kurssimaksu on 55 euroa ja maksut suoritetaan Suomi-sport -sovelluksessa. Kurssihinta sisältää opetuksen sekä tulokahvin, lounaan ja iltapäiväkahvibuffetin. Mikäli kurssilainen sitoutuu toimimaan tuomari- tai toimitsijatehtävissä ilma-aseiden Euroopan mestaruuskilpailuissa Kisakalliossa vuonna 2021, kurssi on maksuton. Tällaisia tapauksia varten pyydä tapahtuman järjestäjältä etukäteen alennuskoodi.

Tapahtuman Suomi-Sport tägi on FINEST.

Lisätietoja Mikko Taussilta (mikko.taussi@gmail.com).

EM-Bologna: Emmi Hyrkäs 22:s, Aleksi Leppä 26:s

Emmi Hyrkäs maanantain makuun EM-kilpailussa Bolognassa. (Kuva: Risto Aarrekivi)

Emmi Hyrkäs on sijoittunut 22:nneksi naisten pienoiskiväärin makuuasennon kilpailussa Italian Bolognassa järjestettävissä EM-kilpailuissa. Aleksi Leppä oli miesten kilpailussa 26:s. Suomi oli junioreiden parikilpailussa kymmenes ja 14:s. (lisää…)

KY:tä koskevat sääntömuutosesitykset kiireesti sääntötyöryhmälle

SÄÄNTÖMUUTOSESITYKSIÄ KILPAILUTOIMINNAN YLEISSÄÄNTÖIHIN 2018-2

Kilpailutoiminnan yleissääntöjä ja ohjeita KY/2018-2 koskevat sääntömuutosesitykset pyydetään  toimittamaan SAL:n toimistolle mahdollisimman pikaisesti, viimeistään syyskuun aikana, että sääntötyöryhmä ja kilpailuvaliokunta ehtivät käsitellä ne ja että esitys ehtii hallituksen kokoukseen vielä ennen syksyn liittovaltuustoa.

Säntömuutosesitykset voi lähettää osoitteella:  kirsi.kankaanmaki@ampumaurheiluliitto.fi

SAL / Kilpailuvaliokunta