Arkistot

Kiväärin tehoryhmän testileiri 24.-26.11. Kisakalliossa, ilmoittautuminen on alkanut

Kiväärin tehoryhmän testileiri pidetään Kisakalliossa 24.-26. marraskuuta

Kiväärin tehoryhmän testileiri 24.-26. marraskuuta pidetään Lohjalla, Kisakallion Urheiluopistolla. Testileirin kautta voi päästä mukaan tehoryhmävalmennukseen. Viikonlopun ohjelma sisältää mm. fyysisen kunnon testauksen, urheilijahaastattelun ja ampumaharjoituksia. Testileiri on tarkoitettu v. 1998 – 2003 syntyneille kivääri ampujille.

KUTSU KIVÄÄRIN TEHORYHMÄN TESTILEIRILLE KISAKALLIOON

Kiväärin testileirille kutsutaan tämän kauden kaikki ryhmäläiset sekä uudet ryhmään haluavat urheilijat. Tehoryhmän testileirillä nuoret kokoontuvat näyttämään taitoja, kertomaan itsestään ja harjoittelustaan sekä testaamaan kuntoaan Lohjalle, Kisakallion Urheiluopistolle 24. – 26.11.2017. Testileiri sisältää fyysisen kunnon testauksen mm. Inbody kehonkoostumusanalyysin, kestävyyskunnon kartoitus polkupyöräergometritestillä. Näiden tulokset käydään läpi selkeällä palauteluennolla. Ohjelmassa on myös ampumaharjoitukset, haastattelut sekä tietoiskuja ampumaurheilusta. Ilmoittautuminen tehdään alla olevasta linkistä.

Testileiri alkaa perjantaina 24.11. klo 18 – 19 päivällisellä. Leiri päättyy sunnuntaina 26.11. lounaaseen
n. klo 14.00. Leirin ohjelma julkaistaan SAL:n nettisivuilla viimeistään 30. lokakuuta.

Varusteet: Leirillä tarvitaan ampumavarusteet ilma-aseammuntaan.

Lisäksi kaikki osallistujat ottavat mukaan muistiinpanovälineet, sisä- ja ulkoliikuntavarusteet. Huoneissa on vuodevaatteet ja pyyhkeet. Ota mukaan myös harjoituspäiväkirjasi ja mahdollinen harjoitussuunnitelmasi sekä kyselylomake täytettynä. Tämä lomake lähetetään ilmoittautuneille myös sähköpostitse.

Hinnat ja laskutus Leirin osallistumismaksu on 199 €. Hintaan sisältyy pe – su yön majoitus, 2xaamiainen, 2xlounas, 2xpäivällinen, 2xiltapala sekä Inbody ja pp-testit. Leiri laskutetaan jälkikäteen. Lasku lähetetään urheilijalle, mikäli et toisin ilmoittautumisen yhteydessä ilmoita. Leirin osallistumismaksu ilman majoitusta ja ruokailuja on 120€/hlö. Myös oma valmentajasi tai huoltajasi on tervetullut mukaan. Mikäli hän majoittuu ja ruokailee ryhmän mukana hinta on 160 €.

Ilmoittautuminen 13.11.2017 mennessä vain SAL: n netissä Huom! Koskee myös valmentajia ja huoltajia!

Ilmoittautuminen TÄSTÄ.

Liitteet:
Kyselylomake tehoryhmät 2017

Mahdolliset tiedustelut:
Timo Rautio
puh.040 8202300
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi

Uudet tukiammunnan ja Kultahippukilpailujen säännöt julki

Uudet Kultahippusäännöt alkaen 1.11.2017

Ampumaurheiluliiton nuorisovaliokunta on vahvistanut uudet tukiammunnan ja Kultahippukilpailujen säännöt 1.11.2017 alkaen. Suurimpina muutoksina mainittakoon ampujien kuulon suojaaminen sekä kivääriampujille kahden lajin mahdollisuus. Myös muita tarkennuksia on tullut joihinkin sääntökohtiin. (lisää…)

Risto Aarrekiven läksiäiset to 26.10.

Risto Aarrekivi.

Ampumaurheiluliiton pitkäaikainen toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi jää eläkkeelle lokakuun lopussa.

Lämpimästi tervetuloa Riston läksiäisiin, jotka ovat SAL:n toimistolla (Radiokatu 20, 6. kerros) torstaina 26.10. klo 13-16!

Ilmapistoolin joukkuesarjakilpailu alkaa!

SAL:n pistoolijaoston järjestämä ilmapistoolin joukkuesarjakilpailu alkaa: kutsu, ohjeet ja alustavat ottelutaulukot löytyvät osoitteesta www.oulun-datapiste.fi. Ilmapistoolin sarjakilpailu ammutaan 30.10.2017 – 4.3.2018 ja seurojen ilmoittautumiset tulee lähettää Arvo Kuusiselle 26.10.2017 mennessä sähköpostilla.
Runsasta osanottoa toivoen, SAL:n pistoolijaosto

Vuoden parhaiden Grande Finale ja lajiparlamentit

Suomen Ampumaurheiluliiton  lajiparlamentit ja Vuoden parhaiden ampumaurheilijoiden palkitsemistilaisuus Grande Finale järjestetään 27.10. – 29.10.2017 Kisakallion Urheiluopistolla Lohjalla. Tilaisuudessa vietetään myös eläkkeelle siirtyvän toiminnanjohtaja Risto Aarrekiven läksiäisiä ja toiminnanjohtajan vaihdosta.

Tiedossa hyvää ohjelmaa. Maailmanmestari Kalle Palander ja olympiavoittaja Toni Nieminen esiintyvät la klo 16.00 teemalla Polte- Rakkaus ja Intohimo. Illan Grande Finalen juontaa Elisa Sportin ja Ruutu Urheilun puhekone Toni Flink. Illan musiikkivieraana Vince Band!

Ohjelma alkaa lauantaina klo 9.00. Katso tarkempi ohjelmarunko ko. linkistä
2017-Lajiparlamenttien-ja-Granden-ohjelmarunko-1

Ilmoittautumaan pääset tästä

Juho Autio kiväärin pika-ammunnassa kuudes

Kansainvälisen sotilasurheiluliiton (CISM) kilpailujen päätöslajina Sveitsin Thunissa ammuttiin pika-ammuntojen henkilökohtaiset kilpailut. Aamupäivällä ammuttujen joukkuekilpailujen jälkeen suomalaisilla oli vielä paljon jäljellä menestyksen janoa.

Henkilökohtainen kilpailu sujuikin kiväärillä varsin mainiosti. Parhaiten suomalaisista ampui Juho Autio, joka tulitti pisteet 570 (189-194-187) ollen kuudes. Hän hävisi voittajalle vain 3 pistettä. Heti Aution vanavedessä seitsemäntenä oli polvi- ja makuuasennon huimasti ampunut Aleksi Leppä. Niin sanottujen hihna-asentojen jälkeen oli kympistä ulkona vain 8 pisteen verran (196-196). Pysty ei sujunutkaan enää yhtä vapautuneesti ja taululle kirjoitettiin 177 pisteen tulos. Yhteistulos 569 on silti loistava suoritus. Suomalaisten erinomaista ammuntaa täydensi vielä kahdeksanneksi sijoittunut Juho Kurki, joka ampui tuloksen 567 (190-193-184). Suomen sotilasjoukkue ei ole aiemmin ampunut näin tasaväkisen kovasti kilpailuissa. Henkilökohtaisessa kilpailussa Suomen ampujat ampuivat maana myös muita paremmin.

Henkilökohtaisen kilpailun voitti Ranskan Cyrill Graff, joka ampui 573 (192-195-186) pistettä. Toiseksi sijoittui Sveitsin Gilles Dufaux 572 (191-198-183, 19x) pisteellä. Kolmas oli Itävallan Gernot Rumbler tuloksella 572 (199-192-181, 17x).

Pistoolin pika-ammunnassa suomalaisille ei mennyt ihan yhtä hyvin kuin kiväärillä. Marko Talvitie oli parhaana suomalaisena 9. tuloksella 574 (195-191-188). Jorma Jäntti ampui 573 (197-191-185) sijoittuen 12. ja Joonas Kallio oli 16. tuloksella 565 (193-192-180).

Pistoolin pika-ammunnan voitti kilpailujen parhaana pistooliampujana palkittu Puolan Pjotr Daniluk tuloksella 585 (196-195-194). Brasilian Jose Iengo oli toinen tuloksella 582 (196-194-192) ja kolmas oli Itävallan konkari Karl Pavlis tuloksella 582 (197-190-195).

Tämän vuotinen CISM:n Sveitsin turnaus oli Suomelle menestyksellinen. Suomi saavutti kolme joukkuemitalia sekä yhden Juho Kurjen ampuman henkilökohtaisen mitalin. Kurjen vakiokiväärin tulos 588 sivuaa Henri Häkkisen nimissä olevaa Suomen ennätystä. Mitalitilastossa Suomi sijoittui seitsemänneksi 21 maan joukossa.

Kilpailujen kaikki tulokset löytyvät internetissä osoitteessa results.sius.com.

Kivääriampujat pronssille pika-ammunnassa

Kansainvälisen sotilasurheiluliiton (CISM) kansainvälisten kilpailujen päätöspäivänä torstaina Sveitsin Thunissa kilpailtiin kiväärin ja pistoolin pika-ammunnoissa.

Aamupäivällä ammuttu kiväärin pika-ammunnan joukkuekilpailu oli suomalaisittain hieno ja saavutuksena kolmas sija Itävallan ja Norjan jälkeen. Suomalaisista paras oli tänään Aleksi Leppä, joka ampui 568 pistettä. Joukkuekaverit Juho Autio teki 560 ja Juho Kurki 559 pistettä. Valmentaja Matti Viljakainen oli perustellusti ilosella tuulella hyvin menneen ammunnan jälkeen. ”Poikien ammunta taitaa olla parasta, mitä Suomen joukkue on ikinä ampunut. Hyvää jatkoa eiliselle vakiokiväärimenestykselle!”, virkkoi Viljakainen.

Parhaat henkilökohtaiset tulokset ampuivat Itävallan Bernard Pickel 580, Norjan Odd Arne Brekne 576 ja Sveitsin Gilles Dufaux 574.

Joukkuetuloksia
1. Itävalta 1692
2. Norja 1691
3. Suomi 1687
4. Sveitsi 1 1669
5. Sveitsi 2 1645.
Yhteensä 14 joukkuetta.

Suomen pistoolin pika-ammunnan joukkue menestyi myös hienosti sijoittuen jälleen mitaleille. Tällä kertaa sijoitus oli kolmas Puolan ottaessa voiton ja Norjan hopeaa.

Suomen joukkueen ammunnan aloitti Jorma Jäntti, joka sai kokoon alavireisesti 566 pistettä. Joukkueen kuopus ja tällä kertaa parhaiten ampunut Joonas Kallio suoriutui kisasta tuloksella 574. Nopeissa ammunnoissa tavallisesti parhaimmillaan oleva Marko Talvitie ampui joukkueen ankkurina tällä kertaa tuloksen 569.

Joukkuetuloksia
1. Puola 1724
2. Norja 1721
3. Suomi 1714
4. Brasilia 1702
5. Sveitsi 1696.
Yhteensä 15 joukkuetta.

Parhaat henkilökohtaiset tulokset: 1. Jose Iengo BRA 582, 2. Pål Hembre NOR 581, 3. Erik Ekeberg NOR 577.

Eilen keskiviikkona ammutussa isopistoolin henkilökohtaisessa kilpailussa Marko Talvitie oli hienosti viides tuloksella 578. Kilpailun voitti Puolan Pjotr Daniluk tuloksella 583. Hopeaa otti Norjan Pål Hembre (582) ja pronssia Sveitsin Steve Demierre (580). Joonas Kallio ampui 575 ollen 7. ja Jorma Jäntti 571 sijoittuen sijalle 11.

Pika-ammunnan henkilökohtaiset kilpailut ammutaan iltapäivällä kello 15.00 alkaen.

Kilpailujen tuloksiin voi tutustua internetissä osoitteessa results.sius.com.