Kiväärin Tehoryhmän yhteisleiri

Tapahtuman kuvaus

TEHORYHMÄN LEIRI 31.3. -2.4.2023 TANHUVAARASSA

Aikataulu: perjantai 31.3.2023 klo 12 – sunnuntai 2.4.2023 klo 12

Ilmoittaudu mukaan täältä 22.3. mennessä!

Ennen tehoryhmän leiriä puolustusvoimat leireilee Tanhuvaarassa. Tämä mahdollistaa sen, että tehoryhmäläiset ovat tervetulleita Tanhuvaaraan jo perjantaiaamusta.

Myös myöhemmin saapuminen onnistuu, kunhan vaan kerrot arviosi saapumisajastasi etukäteen.

Asehuolto ja luotien testaus
Suomen Ampumaurheiluliiton aseseppä Veijo Sivula on leirillä perjantaiaamusta alkaen leirin loppuun saakka. Leirin aikana jokainen tehoryhmäläinen käy vuorollaan läpi aseen puhdistukseen ja huoltoon liittyvät asiat. Myös tähtäimen toiminta testataan. Tarpeen mukaan on myös mahdollista testata ilmakiväärin luoteja.

Noptel-testaus
Leirin aikana Marko Tanskanen analysoi tehoryhmäurheilijoiden kanssa heidän ampumasuoritustaan (pito, tähtäys, liipaisu ja osuma-arvot). Tavoitteena on saada aikaan yksilöllinen seuranta, jonka avulla voidaan paremmin ohjeistaa urheilijoita harjoittelemaan oikein ja saavuttamaan tavoitteensa.

Fysiikkatesti
Tehoryhmäurheijoiden fyysinen kunto testataan säännöllisesti. Osalle urheilijoista testi on tehty tammikuussa. Tällä leirillä testataan ensisijaisesti ne urheilijat, joille ei testiä tammikuussa ole tehty. Ajan niin salliessa testi on myös mahdollista tehdä kaikille halukkaille joko osittain tai kokonaan. Testin osa-alueet ovat liikkuvuus / kehonhallinta, kestovoima ja piip-testi.

Varusteet
Ota mukaan pienoiskivääri (jos sinulla sellainen on) sekä ilmakivääri ja sisäliikuntavarusteet. Aamuisin tehdään pieni yhteinen ulkoreippailu. Tanhuvaarassa leirihintaan sisältyy kylpylän ja kuntosalin käyttö. Eli huomioi nämäkin asiat pakatessa.

Jos sinulta löytyy, niin ota mukaan omat aseiden puhdistustarvikkeet sekä testattavia ilmakiväärin luoteja. Veijolla on mukana myytäviä luoteja saatavuuden mukaan. Asia tarkentuu myöhemmin.

Leirin hinta
Viikonlopun hinta on urheilijalle 184,50 eur. Hinta sisältää valmennuksen ja testaukset, perjantaina päivällisen ja iltapalan, lauantaina aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan sekä sunnuntaina aamupalan ja lounaan. Kuntosalin ja kylpylän käyttö sisältyvät huonehintaan. Jos saamme tarpeeksi testattavia luotieriä, niin niiden saatavuus ja hinta selviävät Veijolta. Torstaina saapuville hotellitason majoitushinta on  99 eur / 2-hh ja 89 eur / 1-hh.

HUOM! Valmentajat kirjoittakaa ilmoittautumisen yhteydessä ”alennuskoodi” -kohtaan: VALMENTAJA
Tällöin maksu teille on 0€.

Tanhuvaaran vastaanotosta voi tarvittaessa ostaa erikseen lounas- ja päivällislipukkeita (14,40 eur).

Huoltajien hinta on sama 184,50 eur / viikonloppu.

Valmentajat
Marko Tanskanen, Juho Autio, Jari Lehtinen ja Mari Backman-Hyrkäs

Alustava ohjelma
Ohjelma tarkentuu ilmoittautumisajan jälkeen, jolloin tiedämme tarkemmin osanottajien lukumäärän.

Perjantai 31.3.2023
Saapuminen ja majoittuminen
Mahdollisuus kylpylän ja kuntosalin käyttöön
Noptel-testaus, fysiikkatestit sekä aseiden huolto- ja testaustoiminta aloitetaan jo perjantaina urheilijoiden saapumisajankohdan mukaan.

Lauantai 1.4.2023
Pienoiskivääritreenit
– Finaaliharjoitus (Harjoittelemme finaalin kulun sekä käymme läpi asentojen vaihtoajat ja mitä kaikkea siinä on hyvä ottaa huomioon.)
Noptel-testaus sekä aseiden huolto ja testaus
Ilmakivääritreenit
Mentaali treeni
Yhteinen liikunta pallohallissa