Haulikon Ylituomarikurssi

Suomen Ampumaurheiluliitto
Tapahtuman kuvaus

Haulikon ylituomarikurssi järjestetään lauantaina 20.4.2024 Kempeleessä klo 9:30 alkaen

Paikka: OMAS ilma-aserata, Piriläntie 175, H rakennus, 90440 Kempele

Kurssin vetäjä: Curt Sjöblom, contender@kolumbus.fi, +358 40 5275051

Osallistumisoikeus: Osallistumisoikeus kurssille on:
– kaikilla haulikon ylituomareilla, joilla on voimassa oleva YT-kortti,
– tai joiden YT-kortti on vanhentunut 31.12.2020 tai sen jälkeen
– kaikilla, jolla on voimassa oleva haulikon KV-tuomarikortti (ISSF A tai B)
– I-luokan tuomareilla, joilla on ollut 1-luokan kortti vähintään kolme vuotta ja kortti on joko voimassa tai se ei ole umpeutunut ennen 31.12.2022. Kortissa pitää olla vähintään viisi merkintää tuomarityöskentelystä.

Ohjelma:
9:30 alkaen aamukahvi
10:00 Kilpailutoiminnan yleissäännöt KY/2024-1
12:00 Lounas (lähellä on useita ruokapaikkoja)
13:00 SUEK:n osuus kilpailumanipulaation ehkäisemisestä
14:00 Yleinen osuus (lajikoulutus)
16:00 Iltapäiväkahvit
17:00 Loppukoe (koeaika on kaksi tuntia)
19:00 Kurssin päättäminen

Entiset ylituomarit, jotka tulevat uusimaan ylituomarikorttia, voivat halutessaan aloittaa kurssin klo 13:00 SUEK:n osuudesta. Paikalla pitää silloin ehdottomasti olla viimeistään 12:45. Sääntömuutosten takia olisi kuitenkin hyvä osallistua kurssille alusta alkaen.

Kurssimateriaali: Kilpailutoiminnan yleissäännöt ja ohjeet (KY2024-1), Haulikon sääntökirja (H2024-1), ISSF-lajien tekniset säännöt (TS2023), Sportinglajien säännöt (Sp2022-3). Viimeisimmät säännöt löytyvät vain sähköisessä muodossa SAL:n nettisivuilta osoitteesta www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/kilpailutoiminta/saannot/.

Varustus ja valmistautuminen:
Ota mukaan muistiinpanovälineet. Kurssipaikalla on langaton verkkoyhteys läppäreille, tableteille tms. Kokeessa voi käyttää läppäriä tai jotain muuta laitetta, jossa on nettiyhteys. Vanhojen painettujen sääntökirjojen käyttö on hankalaa koska painamisen jälkeen (2017) on tehty runsaasti sääntömuutoksia.

Kurssimaksu: Kurssi maksaa 70,00 € sisältäen koulutuksen, YT-kortin (30 €) sekä aamu- ja iltapäiväkahvit. Maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Suomisportin kautta. Maksua ei voi suorittaa paikan päällä.

Reilusti Paras -koulutus: Ennen tuomarikortin hyväksymistä tulee Reilusti Paras -nettikoulutus suorittaa. Paras on suorittaa se ennen YT-kurssia. Kurssi löytyy osoitteesta www.suek.fi/koulutus/koulutusmateriaalit/reilusti-paras-verkkokoulutus/

Esitys kilpailutuomariksi lomake tulee täyttää ennen kurssille osallistumista. Lomake jätetään kouluttajalle kurssin alussa. Lomake löytyy tästä: www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/lomakkeet/esitys-kilpailutuomariksi/

Ilmoittautuminen: https://www.suomisport.fi/events/463796a3-a2a3-4ae4-993f-8dcc5b87c01b

20.04.2024 09:30 - 20.04.2024 18:00