14.06.Haulikko
Kovatasoinen skeet-kilpailu Lopella: Kallioinen sivusi finaali-SE:tä, Vallioniemi ja Takanen tekivät ennätyksensä

Lopella ammuttiin viikonloppuna kovatasoinen skeet-kilpailu. Timi Vallioniemi ja Tommi Takanen tekivät Sako-Franchi GP:n miesten peruskilpailussa ennätyksensä 124 ja Eetu Kallioinen ja Lari Pesonen rikkoivat 123 kiekkoa. Finaalissa voiton vei SE:tä sivuavalla tuloksellaan Eetu Kallioinen.

14.06.Etelä-Suomi
Liittovaltuuston kokous poikkeuksellisissa olosuhteissa, uusi strategia hyväksyttiin

Ampumaurheiluliiton liittovaltuuston kokous pidettiin sunnuntaina. Koronavirustilanteen myötä säädetty laki mahdollisti tilapäisen poikkeamisen yhdistyslaista ja kokoukseen osallistumisen etäyhteydellä. Kokous hyväksyi liiton strategian vuosille 2021-24.

MEDIASTA
Antti Jokinen tähtäsi iso­pis­too­lis­sa 572 | Lapin KansaJuho Autio otti ki­sa­tun­tu­maa To­ra­mol­la | Lapin KansaKahdeksankertainen Euroopan mestari Bobana Velickovic, 30, on kuollut traagisesti | MTV UutisetHallitseva Euroopan mestari kuoli 30-vuotiaana synnytyksen jälkeisiin komplikaatioihin | Ilta-SanomatEetu Kallioinen voittoon Lopella – maajoukkueampujat tähdittivät timantinkovaa skeet-kisaa | AamupostiVoiko seksuaalisen häirinnän kitkeä, jos sitä ei mainita erikseen kurinpidon säännöissä? Yle Urheilu selvitti, mitä 20 lajiliitossa ajatellaan eettisen kurinpidon keskittämisestä – näin meille vastattiin | Yle.fiMaan ykkösampujat kisaavat viikonloppuna Lopella | AamupostiHuippu-urheilulaki ei ole tarpeellinen – selvitysmies löysi kehityksen paikkoja: ”Suomi on jäänyt jonkun verran jälkeen” | Iltalehti.fiMinisteri Lauri Tarasti ei koe huippu-urheilulakia tarpeellisena, lisäykset liikuntalakiin riittävät | Helsingin SanomatOlympiavoittaja Satu Mäkelä-Nummela oli saada nimikkotien väärällä nimellä, kunnes valpas äidinkielenopettaja puuttui asiaan | Aamulehti.fiVili Kopra voitti Orimattilan sunnuntain trap-kilpailun | Etelä-Suomen SanomatLappeenrantaan 160 000 euroa ja Imatralle 210 000 euroa avustusta liikuntapaikkojen rakentamiseen | Etelä-SaimaaVideo: Etelä-Afrikan Suomen suurlähettiläs kokeili ensimmäistä kertaa haulikkoammuntaa –"Olin aivan innoissani" | Maaseudun Tulevaisuus.fiAmmunnan olympiapaikkoja jaetaan ensi vuonna Lohjalla ja Kroatiassa | Etelä-Suomen SanomatLohjan EM-kisoissa ammutaan myös olympiapaikoista | Yle.fiUranuurtajana Amerikassa | Helsingin SanomatJuho Kurki pääsi syksyllä koronakaupungista kotiin ilman oireita – kisatauolla ampuja voi lukea rikoskirjallisuutta: ”On se hullua touhua” | Satakunnan KansaAmpumaurheilukesä liipaisimella – Salon isot kilpailut peruutettiin, kuinka käy ikäihmisten SM-kisojen? | Salon Seudun SanomatHyvinkään ampumaurheilukeskus aukaisi ovensa – radoilla tiukat "koronasäännöt" | AamupostiHuippu-urheilijat ovat saaneet erityislupia jäähalleihin ja uimahalleihin – "Joku voi tämän nähdä niin, että miksei minun muksuni pääse uimaan" | Iltalehti.fi