Kiväärin viimeiset EM-näytöt ammuttiin Mikkelissä 11.04 | Yleinen Ilmoittautuminen ammunnan yläkoululeiritykseen Kisakallion urheiluopistolle on alkanut ja päättyy 4.5.2021 mennessä 10.04 | Yleinen Juha Hirvi mukana Svinhufvud-lyhytelokuvassa 09.04 | Yleinen Seuratietokanta julkaistu – mukana lajiliittojen 7571 jäsenseuraa 09.04 | Yleinen Ilmoittaudu 1-tason valmentajakoulutukseen 31.8. mennessä 06.04 | Yleinen 2-tason valmentajakoulutuksen aloitus siirtyy elokuulle 06.04 | Yleinen Chengdun Universiadit siirtyvät ensi vuoteen 06.04 | Yleinen Kiväärin 300m leiri Hälvälässä 06.04 | Yleinen Kolmelle ampumaurheiluseuralle korona-avustuksia 31.03 | Yleinen Hakuaika valmennuksen avoimiin tehtäviin alkaa 30.03 | Yleinen Nyt on hyvä hetki suorittaa Puhtaasti paras -verkkokoulutus! 30.03 | Yleinen Viiden nuoren EM-näytöt Mikkelissä 27.03 | Yleinen Karri Turunen pistoolin maajoukkueryhmään 25.03 | Yleinen Intian maailmancup: Aleksi Leppä neljäs ja Juho Kurki seitsemäs pienoiskiväärin asentokilpailun finaalissa 24.03 | Yleinen Intian maailmancup: Aleksi Leppä ja Juho Kurki pienoiskiväärin asentokilpailun finaaliin! 23.03 | Yleinen Ella Hakala etäkilpailussa 582 23.03 | Yleinen Intian maailmancup: Juho Kurki ilmakiväärin 20:s, Aleksi Leppä 26:s 19.03 | Yleinen Lyijyammusrajoitukset osuvat kipeimmin ampumarata-ammuntaan 17.03 | Yleinen Vuoden ensimmäinen Urheiluampuja on ilmestynyt 17.03 | Yleinen Marianne Palo ja Juho Kurki huippuvireessä EM-näyttökilpailussa 14.03 | Yleinen
10.04.Etelä-Suomi

Ampumaurheilun yläkoululeirityksiä järjestetään kaudella 2021-2022 Kisakallion Urheiluopistolla. Suomen Ampumaurheiluliitto suosittelee tavoitteellisesti harjoittelevia ampumaurheilijoita hakemaan mukaan yläkoululeiritykseen. Yläkouluvaihe on tärkeä osa Urheilijan polkua ja kasvua huippu-urheilijaksi. Suomen Ampumaurheiluliiton yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Valmennus toteutetaan yhdessä Kisakallion Urheiluopiston sekä Pääkaupunkiseudun urheiluakatemian (URHEA) kanssa. Yhteistyöverkoston keskeisimpiä tehtäviä on huippu-urheilijoiden ja huipulle pyrkivien urheilijoiden valmennuksen tukeminen ja tehostaminen […]

09.04.Etelä-Suomi
Seuratietokanta julkaistu – mukana lajiliittojen 7571 jäsenseuraa

Suomen ensimmäinen kansallinen Seuratietokanta tarjoaa julkisesti avaintietoja suomalaisesta seurakentästä: Paljonko seuroja on eri lajeissa? Millä paikkakunnilla ne sijaitsevat? Paljonko on monilajiseuroja, ja missä lajeissa niitä on eniten? Minkä ikäisiä suomalaiset seurat ovat?

MEDIASTA
Olympiavoittaja kuoli koronavirukseen 56-vuotiaana Unkarissa – ”suuri mestari hävisi taistelun" | Iltalehti.fiLauri Syrjä ampui EM-kisojen tulosrajan rikki | Etelä-Suomen SanomatTarkkana neljän vuoden tauolta lajin pariin palannut Nurmeksen Ampumaseuran Karri Turunen nousi pistoolin maajoukkueryhmään | KarjalainenTokion maapaikka jäi haaveeksi – Aleksi Leppä ampui maailmancupin asentokilvassa neljänneksi, Juho Kurki seitsemänneksi | Satakunnan KansaSuomi jäi ilman olympiapaikkaa miesten pienoiskiväärin asentokilpailussa Intiassa | Yle.fiLi­min­gan Ruu­ti­kan­kaal­le kaa­vail­laan hau­lik­ko­am­mun­nan MM-ta­son kil­pai­lu­ja kuin muu­ta­kin käyttöä – "Yhdet kan­sain­vä­li­set kil­pai­lut toi­si­vat maa­kun­taan noin 12 mil­joo­naa euroa" | Kaleva.fiJuho Kurki jahtaa Suomelle maapaikkaa Tokioon – kankaanpääläinen ampui komeasti finaaliin New Delhissä | Satakunnan KansaJoensuulainen ampumaurheilun vaikuttaja Joutsi Lievonen on kuollut 98-vuotiaana | KarjalainenMitä on tapahtunut? Suomi saamassa massiivisen yleisurheilujoukkueen Tokioon – katso eri lajien kisapaikkojen tilanne | MTV UutisetKotkan urheiluseurojen korona-avustukset rukattiin uusiksi – Vaatimus "ammattimaisesta urheilusta" jätti tanssi- ja ampumaurheilun ilman tukea, Titaaneillekin vain murusia | Kymen SanomatHaminalaisen Aleksi Lepän ampumisesta puuttui rentous Intian maailmancupissa | Kymen SanomatElokuva innosti kokeilemaan ampumista – nyt kolmannen sukupolven harrastaja on jo SM-tasolla | Aamulehti.fiKivääriampuja Juho Kurjen olympiakarsintataival ollut yhtä vuoristorataa – lähtee nyt Intiaan hakemaan uutta mahdollisuutta: "Siinä voi käydä vielä ihan miten vaan" | Yle.fiMaajussille morsian: Patrik on Satu Mäkelä-Nummelan poika: Kuvat | Iltalehti.fiTahinlammen haulikkorata kiinni toistaiseksi | Pieksämäen LehtiMediat: Kanada kiristämässä aselakeja – mahdollistaa käsiaseiden kieltämisen | Ilta-SanomatLyijyä yritetään kieltää kahdesta suunnasta – totaalikielto vaikeuttaisi metsästämistä ja heikentäisi reserviläisten ampumataitoja | Yle.fiAaron Kangas Satakunnan vuoden urheilija 2020 | Radio Pori 89,4Rauhallista ammuntaa | Satakunnan KansaAm­pu­ma­ur­hei­li­joil­la pelkona har­ras­ta­mi­sen päät­ty­mi­nen Oulussa | Kaleva.fi