31.05.Nuoriso
Lämpimät onnittelut

Lämpimät onnittelut kaikille ampumaurheilun uusille ammattiin valmistuneille ja uusille ylioppilaille tai muuten valmistuneille. Oikein hyvää kesän alkua! Toivottaa Suomen Ampumaurheiluliitto

27.05.Etelä-Suomi
Ohjeita kilpailu- ja harjoitustoiminnan käynnistämiseen

Suomen hallitus päätti toukokuun alussa rajoitustoimenpiteistä koronavirustilanteen hallitsemiseksi, että kilpailutoiminta voidaan aloittaa erityisjärjestelyin 1. kesäkuuta alkaen. Aluehallintovirastot antoivat 19.5. omat päätöksensä ja ohjeensa koskien kokoontumisrajoituksia ja erityisjärjestelyjä 1.6. alkaen. AVIt voivat tehdä päätöksiä tartuntatautilain mukaan kuukaudeksi kerrallaan, joten tämänhetkinen päätös on voimassa kesäkuun ajan.

MEDIASTA
Lappeenrantaan 160 000 euroa ja Imatralle 210 000 euroa avustusta liikuntapaikkojen rakentamiseen | Etelä-SaimaaVideo: Etelä-Afrikan Suomen suurlähettiläs kokeili ensimmäistä kertaa haulikkoammuntaa –"Olin aivan innoissani" | Maaseudun Tulevaisuus.fiAmmunnan olympiapaikkoja jaetaan ensi vuonna Lohjalla ja Kroatiassa | Etelä-Suomen SanomatLohjan EM-kisoissa ammutaan myös olympiapaikoista | Yle.fiUranuurtajana Amerikassa | Helsingin SanomatJuho Kurki pääsi syksyllä koronakaupungista kotiin ilman oireita – kisatauolla ampuja voi lukea rikoskirjallisuutta: ”On se hullua touhua” | Satakunnan KansaAmpumaurheilukesä liipaisimella – Salon isot kilpailut peruutettiin, kuinka käy ikäihmisten SM-kisojen? | Salon Seudun SanomatHyvinkään ampumaurheilukeskus aukaisi ovensa – radoilla tiukat "koronasäännöt" | AamupostiHuippu-urheilijat ovat saaneet erityislupia jäähalleihin ja uimahalleihin – "Joku voi tämän nähdä niin, että miksei minun muksuni pääse uimaan" | Iltalehti.fiValkealan tulevan ampumaradan lähellä asuvat pelkäävät raskaan liikenteen rikkovan tien – Urakoitsija valmistelee kokonaan uuden tien rakentamista | Kouvolan SanomatTrap-ampuja Vesa Törnroosin kuolinilmoitus julkaistiin HS:ssa – ”Hän jätti tuuleen kuiskauksensa” | Ilta-SanomatUrheilijoita painaa huoli elintärkeistä apurahoista, kun pandemia peruutti kesän kisakauden – Olympiakomitean pomolta rauhoittava viesti | Yle.fiVesa Törnroos jätti ampuma-urheiluun ison jäljen - "Hän yritti voittaa aina itsensä" | Etelä-Suomen SanomatSatu Mäkelä-Nummela järkyttyi syvästi pitkäaikaisen ystävänsä Vesa Törnroosin kuolemasta: ”Ihan hirveää” | Ilta-SanomatSatu Mäkelä-Nummela muistaa Vesa Törnroosin positiivisena ja valoisana ihmisenä, joka ei suostunut antamaan periksi – "Nyt yhteiset naurut on naurettu" | Yle.fiOlympia-ampuja Vesa Törnroos on kuollut vain 37-vuotiaana | Etelä-Suomen SanomatSatu Mäkelä-Nummela murtui kyyneliin – tieto Vesa Törnroosin kuolemasta tavoitti kesken työpäivän: "Aivan karmea paikka" | MTV UutisetOlympiaurheilija Vesa Törnroos, 37, on kuollut | Satakunnan KansaOlympiaurheilija Vesa Törnroos on kuollut 37-vuotiaana | Ilta-SanomatHaminalainen Aleksi Leppä ampuu harjoituksissa uransa parhaita tuloksia, mutta kisakalenterissa ei ole mitään – "Jos olympiakarsinta menee kevääseen, tulee unettomia öitä" | Kymen Sanomat