27.11.Etelä-Suomi
SAL:n liittokokous on peruttu

Ampumaurheiluliiton hallitus on päättänyt perua lauantaiksi suunnitellun liittokokouksen.

21.11.Yleinen
Jan Vapaavuori Olympiakomitean puheenjohtajaksi, Vesa Nissinen ei päässyt hallitukseen

Vesa Nissinen ei päässyt Suomen Olympiakomitean hallitukseen, kun järjestö valitsi lauantaina puheenjohtajan ja uuden hallituksen.

MEDIASTA
Lyijyhaulirajoitus kosteikoilla saa kannatusta – suomalaismeppien kannat erosivat äänestyksessä: "Hyökkäys metsästäjiä ja ammunnanharrastajia vastaan" | Maaseudun Tulevaisuus.fiAseet vain tur­va­kaap­pei­hin: "Tur­val­li­suu­des­ta tässä on ky­sy­mys" – ke­sä­mö­keil­lä aseita saa säi­lyt­tää vain sil­loin, kun on itse pai­kal­la | KOILLISSANOMATAseiden anastukset vähentyneet tiukentuneiden säilytyssäännösten ansiosta – joulukuun alusta alkaen yli viisi asetta säilytettävä turvakaapissa | Maaseudun Tulevaisuus.fiOu­lun­sa­lon hau­lik­ko­ra­dan lupa kat­kol­la, har­ras­ta­jien mukaan radan sul­ke­mi­nen olisi ka­tast­ro­fi | Kaleva.fiApurahat eivät ole nostaneet suomalaisen olympiaurheilun tasoa – rahoja jaetaan pienempinä summina ja yhä useammalle lajille, naisten ja miesten kesken jako suhteellisen tasaista | KeskisuomalainenIWA OutdoorClassics GOES CONSUMER | Eralehti.fiKokkolan Metsästys- ja Ampumaseura ry:n puheenjohtaja Ritva Karri kertoo, että yhdistyksessä toimiminen sisältää paljon näkymätöntä työtä: "Usein taustalla tehdään melkoinen työmäärä, ennen kuin se näkyy muille" | Keskipohjanmaa.fiAmpumaurheiluliiton palkitsema nuorten valmentaja piti pimeää asepajaa | Ilta-SanomatSuomen viimeisin kesäkisojen olympiavoittaja täyttää 50 vuotta – muisto sykähdytti: ”Helsinki ja Pasila, Porilaisten marssi” | Iltalehti.fi"Ei sen tar­vit­se olla iso vika, kun se on päässä" – ammunta on räväkkä laji, ja samaa voi sanoa Satu Mä­ke­lä-Num­me­las­ta | Kaleva.fi”Ei sen tar­vit­se olla iso vika kun se on päässä” – Olym­pia­voit­ta­ja Satu Mä­ke­lä-Num­me­la ei haa­vei­le enää mistään | Lapin KansaTämä hetki ei unohdu! 50 vuotta täyttävä Satu Mäkelä-Nummela paljastaa, mitä mietti olympiavoiton hetkellä: ”Ja yhtäkkiä olin siinä...” | Ilta-SanomatLimingan matkailussa luotetaan lintuihin ja ampumaurheiluun – erikoisesta yhdistelmästä odotetaan miljoonatuloja kuntaan ja lähialueille. | Yle.fiAmpumaurheiluliitto nimesi Aino Vaittisen maajoukkueryhmään | Akaan SeutuKorona niittää satoaan urheilutapahtumissa – nyt peruttiin Turussa jo kertaalleen siirretyt ammunnan SM-kisat | Turun SanomatNäin koronavirus on kurittanut suomalaisten olympiaunelmia – ”Olen lähes puilla paljailla” | Ilta-SanomatValmentaja ja hänen suojattinsa tavoittelevat yhtä aikaa samaa Tokion olympiapaikkaa – jääräpäinen Suomen ampumaurheilun superlupaus saa vinkkejä maailmanmestarilta | Yle.fiKristiina Mäkelä ja Satu Mäkelä-Nummela kokeilivat vauhdikasta pyörätuolikoripalloa: ”Ensin tuntui, ettei tuolilla pääse mihinkään” | Ilta-SanomatMarika Salmi ja Vili Kopra trapin SM-parikilpailun mestarit | Etelä-Suomen SanomatKehitystyöstä nauttiva miehikkäläläinen triplainsinööri ja skeet-ampuja Tommi Takanen viritti itsensä ennätyskuntoon panostamalla oheisharjoitteluun – "Aseen kuivanostoja olen tehnyt jopa 60 000" | Kymen Sanomat