SADE EI HAITANNUT SANTAHAMINASSA
24.5.2004 klo 12:00

Sateinen ja kylmä ilma riepotteli Ampumaurheiluviikon tapahtumaa Helsingin Santahaminassa, mutta se ei pelästyttänyt asiasta kiinnostuneita.

Helsingin Varuskunnan Ampujat järjesti osana Ampumaurheiluviikkoa Santahaminan ampumaradoilla jo perinteeksi muodostuneen ampumaillan. Osanottajien määrä jäi kylmän (+6 astetta) ja sateisen sään vuoksi vähäiseksi (12), mutta se ei oikeastaan haitannut, koska näin saatoimme paremmin keskittyä vieraisiimme.

Vieraat saivat myös tutustua Santahaminan erilaitoksiin eri ampumalajeja esiteltäessä. Tutustumisreitti kulki Kadettikoulun pistooliratojen kautta kivääriradalle (300 metrin radat) ja sieltä edelleen pienoiskivääri- ja vapaapistooliratojen kautta päällystökerholle. Ilta päättyi siis päällystökerholle, jossa HVA tarjosi osallistujille  kahvit ja kupposen ääressä  kertailtiin vielä kokemuksia eri lajeista vieraiden saadessa vielä tietoiskuja ja esittelyä urheiluammunnasta.

ra