AMPUMAURHEILUVIIKKO ONNISTUNUT KOKONAISUUS
31.5.2004 klo 12:00

Ensimmäistä kertaa järjestetty Kansallinen Ampumaurheiluviikko oli onnistunut kokonaisuus. Ympäri Suomen on kantautunut positiivisia uutisia tapahtumista.

Ampumaurheiluviikon aikana järjestettiin kaikkiaan 36 tapahtumaa ympäri Suomea. Tapahtumissa on esitelty kaikkia lajejjamme laidasta laitaan. Huono keli rajoitti joissanin tapauksessa osallistujia, mutta pääsääntöisesti se ei häirinnyt viikkoa. Jyväskylässä, josta jutun kuvat ovat vieraili ampumaradalla yli 80 ammunnasta kiinnostunutta ihmistä. Jyväskylässä kokeiltiin mm. kivääri-, pistooli-, haulikko- ja practicalammuntaa.

Vaasassa tutustui 350 ampumaurheiluun

Suurin tilaisuus oli luultavimmin Vaasassa, jossa tilaisuuteen osallistui 350  kiinnostunutta. Ohessa Pia Nybäckin kommentit tilaisuudesta:

Vasa Skyttegille – Vaasan Ampujat järjesti avoimien ovien päivän Vaasan ampumaradalla, jossa ammunnasta kiinnostuneilla henkilöillä oli mahdollisuus tutustua lajiin ja kokeilla eri ammuntalajeja (pistooli-, kivääri- ja haulikkolajit). VA:n edustajat neuvoivat ja opastivat kävijöitä erittäin ammattitaitoisesti ja ihmiset viihtyivät hyvin. Eilen paikalla oli 350 henkilöä, ja suuri osa siis ensimmäistä kertaa ampumaradalla!

Vaasa on järjestänyt vuosittain vastaavan avoimien ovien päivän vuodesta 2001 lähtien, ja tuloksia on tullut: seuran jäsenmäärä on kasvanut vuosittain n. 20 %:lla vaikka vanhoja jäseniä jää vuosien myötä pois. Uusia jäseniä on siis tullut todella paljon.

Paikalla oli alueen lehden toimittaja, joka kokeili kaikkia lajeja ja tekee siitä jutun, sekä YLE:n ruotsinkielisen radion toimittaja tekemässä juttua suoraan lähetykseen. Radalla oli ammunnan lisäksi mahdollista tutustua aseisiin, SAL:n materiaaliin sekä täyttää seuran jäsenanomuskaavake.

Tapahtumassa kiteytyivät kaikki ne tavoitteet, joista liitossa ja liiton viestinnässä on puhuttu pitkään. Ihmiset saivat myönteisiä elämyksiä, asiallista tietoa ja laji sai reilusti positiivista julkisuutta.

Kerromme vielä tapahtumista, kunhan saamme sekä kuvia eetä tietoja seuroilta tapahtumista.

ra