Jorma Backman muistuttaa, että liiton strategia ei saa jäädä pöylyttymään paperipinoon
25.11.2004 klo 12:00

Jorma Backaman kantaa aiheellisesti huolta siitä, että liittolaivamme kulkisi samaan suuntaan kaikilla tasoilla. Ohessa hänen kommenttejaan.

Ampumaurheiluliitto  lähetti liittokokous materiaalinsa mukana tulevaisuuden linjaukset.

Olen lukenut PUHTAITA OSUMIA PÄÄLINJAUKSET VUOSILLE 2005-2008 – teoksen pariinkiin kertaan. Pidän sitä hyvänä!

Jossain sopivassa yhteydessä voisi seurajohtajia, sihteereitä… kehottaa säilyttämään se, jopa pitämään esillä kirjahyllyssä.

Alueiden, seurojen yms. kokouksia valmistelessa tämä kuuluu ”käsikirjastoon”. Paha pelko on että se kuitenkin hautautuu pinon pohjimmaiseksi.

Sen verran omaa mielialuettani sivuten totean etten löytänyt suoraa mainintaasääntö-, tuomari- tai toimitsijakoulutuksesta. Koulutusjärjestelmistä ja materiaalin tuottamisesta on useissakin kohdissa. Kaikkien lajien säännöt edellyttävät, kuten yleisesti tiedetään tuomarikortin suorittamista esim. SM-kilpailuun osallistumisen ehtona. Jo alkuasetelma turvallisuuden takaamiseksi vaatii oman lajinsa sääntöjen hallintaa.

Jos joskus teoksesta tulee ”2. painos” tai muuten korjaustarpeita, toivoisin että sääntö-, ja toimitsijakoulutus mainitaan erikseen.

Ystävällisin terveisin         Jorma Backman,  Simpeleen Hahlo                         040 8213762