TERVEISET KEITELEELTÄ
20.4.2005 klo 12:00

Perinteiset nuorisotoiminnan idea- ja virkistyspäivät vietettiin viime viikonloppuna keväisissä tunnelmissa Keiteleen rannalla.

Nuorisotoiminnan idea- ja virkistyspäivät kokosivat viime viikonloppuna Keiteleelle yhteensä 31 seuran tai alueen nuorisopäällikköä, ohjaajaa ja vanhempaa. Tilaisuus oli tarkoitettu kaikille, joita kiinnostaa lasten ja nuorten kanssa ampumaurheiluseurassa toimiminen.

Viikonloppu oli hyvä sekoitus asiaa ja mukavaa yhdessäoloa. Seminaariosuudet olivat keskustelevia ja ajankohtaisia aihepiirejä työstäviä. Ohjelma alkoi perjantaina lounaalla ja päättyi sunnuntaina lounaaseen. Aivan Keiteleen keskustassa järven rannalla sijainnut Hotelli Keiteleranta tarjosi mainiot puitteet seminaarille.

Tilaisuuden vetovastuussa olivat SAL:n nuorisopäällikkö Riikka Lahti ja Nuoresta Suomesta ampumaurheilutaustaakin omaava Juhani Lehto. Iltaohjelmaa tahditti Pohjois-Suomen alueen nuorisopäällikkö Jukka Törmänen, joka oli tuonut mukanaan karaokelaitteet.

Aiheina tänä keväänä oli ampumakoulun perustaminen, vanhempien sisäänajo lapsen ampumaharrastukseen ja nuorten harrasteammunta. Lisäksi pohdittiin alueiden ja seurojen nuorisopäälliköitten tehtäviä ja lopuksi liiton nuorisopäällikkö kertasi lasten kilpailutoiminnan muutosprosessiin liittyviä faktoja ja antoi ryhmäläisille mahdollisuuden antaa palautetta tukiammunnan säännöistä.

Perjantaina ryhmä vieraili Keiteleen Ampumaseuran ilma-aseradalla, jossa käytiin leikkimielinen kilpailu ns. tivolitauluihin ampumalla. Lauantaina KeAmS vei ryhmän tutustumiskäynnille Sepan Oy:n kattotuolitehtaille. Sepa on ollut mukana tukemassa seuran toimintaa. Iltapäiväksi siirryttiin seuran ulkoradalle muutaman kilometrin päähän keskustasta. Siellä paikalliset kasa-ammunnan harrastajat esittelivät rataa, kasa-ammuntaa ja upeita aseitaan. Osa ryhmäläisistä pääsi myös ampumaan.

Suomen Ampumaurheiluliitto ja nuorisovaliokunta kiittävät kaikki a mukana olleita aktiivisesta osallistumisesta ja hyvistä ideoista! Ensi vuonna nähdään Pohjanmaalla. Tarkka ajankohta ja paikka ilmoitetaan syksyllä.

Lisää kuvia alla olevan linkin takana!

Lisätietoja: /nuorisotoiminta/seurat/