Ampumaurheiluliitto hakee valmennuksen johtajaa
1.9.2006 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliitto hakee valmennuksen johtajaa. Hakemukset pitää toimittaa 18.9.2006 mennessä.

Suomen Ampumaurheiluliitto (SAL) on vuonna 1919 perustettu ampumaurheilun lajiliitto, johon kuuluu 310 seuraa ja noin 34.000 jäsentä. Ampumaurheilu on suomalaisen urheilun kärkiliittoja arvokisamenestyksen perusteella mitattuna. Ampujamme ovat saavuttaneet vuosien 2000 – 2005 välisenä aikana 2 olympia- ja paralympiamitalia, yli 60 EM- ja MM-mitalia Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton ISSF:n lajeissa.. Ampumaurheilu on myös sekä Suomen Olympiakomitean että Suomen Paralympiakomitean ns. prioriteettilaji. Strategiassamme on huippu-urheilulle määritetty visioksi kansainvälinen menestys ja osaava valmennus: Suomalaiset ampumaurheilijat ovat kansainvälisesti menestyviä huippu-ampujia, joilla on ammattitaitoinen valmentaja.”

Strategiaa toteuttamaan etsimme suomalaisen huippuampumaurheilun vastuulliseksi vetäjäksi

valmennuksen johtajaa

jonka tehtävänä on ampumaurheilun valmennuksen suunnittelu ja kehittäminen, valmentajakoulutuksen linjaaminen, huippu-urheilun edunvalvonta sekä tutkimustoiminnan kehittäminen. Valmennuksen johtajana hän vastaa SAL:n huippu-urheilusta johtaen, organisoiden ja tehden seurantaa yhteistyössä lajikohtaisten maajoukkuevalmentajien kanssa.

Onnistuminen tehtävässä edellyttää tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa niin kotimaassa kuin ulkomailla. Valmennuksen johtajan keskeisenä tehtävänä on palvella SAL:n jäsenseuroja huippu-ammunnan näkökulmasta konsultoimalla ja kouluttamalla seuravalmentajia. Kansainvälinen kilpailutoiminta ja siihen osallistuminen on yksi osa valmennuksen johtajan toimenkuvaa.

Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää kokemusta valmennustoiminnasta eri tasoilla ja hyvää johtamis- ja organisointikykyä. Etsimällämme henkilöllä on kyky suunnitella ja hallita laajoja kokonaisuuksia sekä hyödyntää tutkimustoiminnan tuloksia että johtaa huippu-urheilun toimialaa pitkällä tähtäimellä. Hänellä on tehtävään soveltuva koulutus (mielellään yliopisto/korkeakoulutaso) ja hän tuntee suomalaisen huippu-urheilun sidosryhmät ja lainalaisuudet. Hän pystyy hoitamaan myös kansainvälisiä yhteyksiä englannin ja ruotsin kielellä. Ampumaurheilullinen tausta tehtävän hoitamisen kannalta ei ole välttämätön. Valmennuksen johtajan tehtävät edellyttävät joustavuutta työajoissa ja valmiutta matkustamiseen.

Mikäli haluat olla suomalaisen huippu-urheilun näköalapaikalla, lähetä vapaamuotoinen hakemus ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 18.9.2006 mennessä Suomen Ampumaurheiluliittoon mieluummin sähköpostilla risto.aarrekivi@sal.slu.fi tai Suomen Ampumaurheiluliitto ry, Radiokatu 20, 00093 SLU, kuoreen merkintä ”valmennuksen johtaja”. Katso myös www.ampumaurheiluliitto.fi. Lisätietoja toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi 09-3481 3152.

mv