Marko Talvitie ampui SE-tuloksella finaaliin maailmancupin finaalissa
6.10.2006 klo 12:00

Marko Talvitie ampui SE-tuloksella 584 olympiapistoolin finaaliin maailmancupin finaalissa Espanjan Granadassa perjantaina 6. lokakuuta. Lehtimäen Ampujia edustava 29-vuotias Talvitie on viidentenä 60 laukauksen peruskilpailun jälkeen. Peruskilpailun kuusi parasta ampuu finaalin klo 18 alkaen Suomen aikaa.

Marko Talvitie paransi omaa SE-tulostaan. Hän ampui olympiapistoolin finaalin ja peruskilpailun SE-tulokset 780 (581+199), kun hän sijoittui toiseksi kauden ensimmäisessä maailmancupissa Kiinassa huhtikuussa.

Peruskilpailun voitti Venäjän Aleksei Klimov ME-tuloksella 591. Aiempi ME-tulos 589 oli Venäjän Sergei Alifirenkon nimissä vuodelta 2005. Saksan Ralf Schumann sivusi ME-tulosta tänä keväänä maailmancupissa Münchenissä. Schumann laukoi finaalin ME-tuloksen 787,7 (587+200,7) keväällä maailmancupissa Milanossa.

Ampumaurheilun maailmancupin finaali, Granada, Espanja.
Miesten olympiapistooli, 60 laukauksen peruskilpailu:
1) Aleksei Klimov Venäjä 591 (uusi ME-tulos), 2) Sergei Poliakov Venäjä 586, 3) Ralf Schumann Saksa 585, 4) Roman Bondaruk Ukraina 584, 5) Marko Talvitie Suomi 584, 6) Penghui Zhang Kiina 579, 7) Zhongsheng Liu Kiina 578, 8) Marco Spangenberg Saksa 576, 9) Sergei Alifirenko Venäjä 574, 10) Oleksandr Petriv Ukraina 568, 11) Young Hoon Lee Korea 565.
Kuusi parasta miestä ampuu aikataulun mukaan klo 18 alkaen 20 laukauksen finaalin.

mv

Lisätietoja: http://www.issf.tv