Keski-Suomen Ampujat 27.10. Suomen käsityön museossa Jyväskylässä
27.10.2006 klo 12:00

Keski-Suomen Ampujat ry esittäytyy perjantaina 27.10. klo 12-16.30 Suomen käsityön museossa Jyväskylässä. Museon osoite on Kauppakatu 25. Tapahtumaan on vapaa pääsy – tervetuloa!

Paikalla on kaksi seuran jäsentä, pistoolijaoston aktiivia, kertomassa seuran toiminnasta sekä yleensä ampumaurheilusta harrastuksena ja kilpaurheilumuotona. Mukana on myös paljon ampumaurheiluun liittyvää välineistöä.

Yleisötapahtuma kuuluu aseharrastuksesta ja aseiden historiasta kertovaan Täysosuma-näyttelyyn. Näyttelyssä esitellään aseita keräilyn, omavalmistuksen, ampumaurheilun ja metsästyksen näkökulmista. Mukana on myös asenäyttelyissä harvoin käsitelty osa-alue, aseiden estetiikka. Esillä on paljon kulttuurihistoriallisesti kiinnostavia aseharvinaisuuksia, joita on saatu näyttelyä varten lainaksi suomalaisilta asekeräilijöiltä sekä museoiden kokoelmista.

Täysosuma – ruudinsavuinen asenäyttely 28.9.-3.12.2006 Suomen käsityön museossa Kauppakatu 25, Jyväskylä.

Lisätietoja: www.craftmuseum.fi

SAL Keski-Suomen aluejaosto