Ampumaurheiluliitto valitsee puheenjohtajan lauantaina
24.11.2006 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton varsinainen kokous valitsee puheenjohtajan huomenna lauantaina 25. marraskuuta. Ehdollepanotoimikunta ehdottaa yksimielisesti, että liiton nykyinen puheenjohtaja Helena Walldén valittaisiin toiselle kaksivuotiskaudelle.

Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja, diplomi-insinööri Helena Walldén työskentelee johtajana Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjolassa. 53-vuotias Walldén toimii yritysasiakkaista vastaavana johtajana ja toimitusjohtajan sijaisena ja on OKO-konsernin johtoryhmän jäsen.

Lisäksi varsinainen kokous valitsee liittovaltuuston jäsenet ja henkilökohtaiset varajäsenet seuraavaksi kahdeksi kalenterivuodeksi. Liittovaltuustossa on yhteensä 27 jäsentä ja enintään kolme lisäjäsentä. Liittovaltuusto valitsee puheenjohtajansa ensimmäisessä kokouksessaan maaliskuussa 2007.

Ampumaurheiluliiton varsinainen kokous alkaa kello 14 Hotelli Cumulus Airportissa Vantaalla.

Varapuheenjohtajan ja kolmen hallituksen jäsenen valinta

Suomen Ampumaurheiluliiton nykyinen liittovaltuusto valitsee liittohallituksen varapuheenjohtajan ja kolme hallituksen jäsentä huomenna lauantaina 25. marraskuuta. Ehdollepanotoimikunta esittää yksimielisesti, että vantaalainen Jouko Juppala jatkaisi varapuheenjohtajana ja lahtelainen Heikki Keskitalo jäsenenä seuraavat kaksi vuotta. Lisäksi ehdollepanotoimikunta esittää sipoolaisen Sari Ollilan ja orimattilalaisen Paavo Palokankaan valintaa liittohallitukseen. Liittohallituksen erovuoroisista jäsenistä helsinkiläinen Erik Ahlström jättää paikkansa.

Liittohallituksessa jatkaa varapuheenjohtajana mikkeliläinen kansanedustaja, prikaatikenraali Olli Nepponen. Jäseninä jatkavat tamperelainen Jukka-Pekka Alanen, helsinkiläinen Markku Lainevirta ja helsinkiläinen Pia Nybäck.

Lisäksi liittovaltuusto päättää Ampumaurheiluliiton vuoden 2007 toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta. Liittohallituksen esittämän talousarvion summa on 1.531.400 euroa ja se on 12.450 euroa ylijäämäinen.

Liittovaltuuston kokous alkaa lauantaina 25. marraskuuta kello 10 Hotelli Cumulus Airportissa Vantaalla.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi, puhelin 040 7746 950.