Kiitos kaikille tästä vuodesta!
19.12.2006 klo 12:00

Talvi ei näytä oikein saapuvan suurimpaan osaan Suomea ei sitten millään. Pohjoinen on onneksi saanut valkoisen lumipeitteen, mutta täällä etelässä ruoho vielä vihersi viikonloppuna, mutta nyt maan peittää ohut lumipeite. Vihreyden ja "talvettomuuden" takia muuttolinnut ovat alkaneet tulla takaisin. Osa ei edes lähtenyt etelään, vaan jäi talvehtimaan tänne. Onpa nähty jo varhaisia pesäntekopuuhia joillakin vesilinnuilla!

Maailma on muuttumassa aika rajulla kädellä. Me itse jokainen voimme vaikuttaa siihen, mihin suuntaan se on menossa. Sanotaan, että pienistä puroista syntyy suuri joki. Tulevan vuoden aikana tulevat meillä edelleenkin olemaan ympäristöasiat tärkeitä. Tulemme tekemään ampumaratakartoituksen ja – luokituksen. Tänä vuonna testasimme asiaa 11 radalla, joista Urheiluampuja raportoi. Luokituskartoitus tullaan tekemään alueittain ja seurakohtaisesti paikan päällä. Tavoitteena on saada aikaan kattava rekisteri ja jopa ratapalveluopas sekä kerätä tietoa ratojemme tilasta ja kunnosta. Toivomme tässä hyvää yhteispeliä.

Toivottavasti olette myös muistaneet ilmoittautua mukaan Hyvä Seura koulutukseemme, ellette, niin kaivakaa esite edellisestä seurakirjeestä ja pikaiset ilmoittautumiset Vierumäelle sähköpostilla kirsi.kuuneva@vierumaki.fi .

Vierumäestä puheen olleen hallin työstäminen etenee hyvin ja 2008 ilma-aseiden SM-kisat ammutaan maaliskuussa siellä uusiin elektronisiin taululaitteisiin. Kauan valmennus- ja kilpailukeskusta on odotettukin, nyt se haave sitten toteutuu.

Ampumaurheilu syksyllä saamista viesteistämme päätellen on lähdössä nousuun. Lapsia ja nuoria on tulossa lisää, samoin aikuisiakin. Seuratapaamisissa, koulutuksissa jne. on ollut entistä enemmän väkeä ja se on osoitus toimintojemme aktivoitumisesta. Aktiivisille ja halukkaille seuratoimijoille olemme avaamassa ns. avaintoimijaverkostoa, jonka kautta tuemme ja tiedotamme asioista. Ensi kevät tuo mukanaan avaintoimijapäivätkin – seuratkaan nettisivujamme.

Jokaisella SAL:n alueella on nyt myös omat nettisivut. Niihin pääsee liiton sivujen kautta. Alueiden sivuilla on paljon hyödyllistä. Ilmoittakaa sinne myös seurojenne kisat ja muut tapahtumat. Mitä enemmän tietoa on saatavilla, sitä parempi.

Ampumaurheilua on edistetty monella muullakin rintamalla. Rakas lajimme on noteerattu entistä paremmin useassa paikassa ja toimiamme arvostetaan! Kiitos kuuluu siitä kaikille seurojen vapaaehtoisille toimijoille: puheenjohtajille, sihteereille, valmentajille, ohjaajille ja tietysti urheilijoille – ihan Teille kaikille!  Kiitos kuuluu myös kaikille sidosryhmillemme ja yhteistyökumppaneillemme! Olette tehneet kiitettävää ja vakuuttavaa työtä.

Mutta nyt on aika hetkeksi rauhoittua ja syventyä Joulun sanomaan…

Tuol  ylhäällä taivaalla tuikkivi tähti,
on ilta jolloin pukki töihin lähti.
Säkkinsä täynnä on pakettia pientä,
jotka sisäänsä kätkee hyvää mieltä.

Kiitos kaikille kuluneesta vuodesta. Rauhallista Joulua, Onnellista Uutta Vuotta sekä Puhtaita Osumia vuodelle 2007!

Suomen Ampumaurheiluliiton toimiston väen  puolesta

Risto Aarrekivi