PHA:n historiikki ”Susijahdista kilpa-ammuntaan” ehdolla Vuoden urheilukirja -loppukilpailuun
20.12.2006 klo 12:00

Pohjois-Hämeen Ampujien 125-vuotishistoriikki ”Susijahdista kilpa-ammuntaan” on valittu Vuoden urheilukirja –loppukilpailuun. Vuoden urheilukirja julkistetaan 30. tammikuuta 2007.

Suomen Urheilumuseosäätiön asettama raati on nimennyt seitsemän ehdokasta Vuoden urheilukirja 2006 -loppukilpailuun. Vuoden urheilukirja julkistetaan 30. tammikuuta 2007. Kolmihenkisen valintaraadin muodostavat Kai Gardberg, Erik Relander ja Mika Wickström. Raati luonnehtii vuoden 2006 urheilukirjasatoa sekä poikkeuksellisen laajaksi että tasokkaaksi.

Vuoden urheilukirja valitaan seuraavien teosten joukosta:

Aitio, Tommi & Niskakangas, Tuomas: On Tour. Ammattilaistenniksen taustat. Avain.

Järvelä, Ari: Susijahdista kilpa-ammuntaan. Pohjois-Hämeen Ampujat 125 vuotta.

Marttinen, Eero: Heikki Savolainen – voimistelun jättiläinen. WSOY.

Purjehtija Seglaren. Suomen Purjehtijaliitto 1906–2006 Finlands Seglarförbund.

Siukonen, Markku & Rantala, Risto: Kaikki urheilusta.

Otava.

Suomi voittoon – kansa liikkumaan. Suomen yleisurheilun 100 vuotta.

Vettenniemi, Erkki: Joutavan juoksun jäljillä. Kestävyysjuoksun varhaisvaiheet Suomessa. SKS.

Suomen Urheilumuseosäätiön nimittämä raati on valinnut Vuoden urheilukirjan vuodesta 1980 alkaen.

Lisätietoja: Matti Hintikka, osastonjohtaja, Suomen Urheilukirjasto ja Tietopalvelu, matti.hintikka@stadion.fi

Lisätietoja: http://www.urheilumuseo.fi/Default.aspx?tabid=2371