Ilmoittaudu vapaapistoolin kotiratakilpailuun 8.5. mennessä
20.4.2007 klo 12:00

Pistoolijaosto järjestää vapaapistoolin niin sanotun kotiratakilpailun. Kilpailu alkaa 10.5. ja päättyy 12.8. SM-kisoihin. Ilmoittautuminen kilpailuun tapahtuu 8.5. mennessä osoitteella: teemu.lahti@nettilinja.fi.

Ilmoittautumisen jälkeen pistoolijaosto laatii ottelutaulukon ja aikataulun, jonka perusteella joukkueet kilpailevat toisiaan vastaan.

Vapaapistoolin kotiratakilpailun säännöt

Kilpailuaika: Toukokuu – elokuu, päättyen SM-kisoihin. Pistoolijaoston vuosittain erikseen vahvistaman ajan puitteissa.

Joukkuejako: Mestaruussarja, Suomi-sarja, sekajoukkueiden mestaruussarja ja sekajoukkueiden Suomi-sarja.

Mestaruussarja: 3 hlö:n tulos viikoittain ja ampujien edustettava samaa seuraa. Kilpailuun osallistuvien ampujien määrää ei ole rajoitettu.

Suomi-sarja: 3 hlö:n tulos viikoittain ja ampujien edustettava samaa seuraa. Kilpailuun osallistuvien ampujien määrää ei ole rajoitettu.

Sekajoukkueiden mestaruussarja ja Suomi-sarja: 2 hlö:n tulos. Etukäteen nimetyt kilpailijat ja kilpailijat voivat edustaa mitä tahansa SAL:n alaista jäsenseuraa.

Kilpailu: Suoritetaan kotiratakilpailuna hyvää kilpailutapaa noudattaen. Laukauksia ammutaan 10 ls / taulu. Kilpailun jälkeen taulut tulkkautetaan vähintään II luokan tuomarilla hyväksyttyjä osumanmääritysvälineitä apuna käyttäen. Kilpailuun voidaan käyttää myös Ampumaurheiluliiton alaisten seurojen järjestämien kilpailuiden tuloksia ja ulkomailla ammuttuja kilpailutuloksia.

Tasatulokset: Jos joukkueiden välisissä kilpailuissa tulee tasatuloksia, tulokset ratkaistaan seuraavasti: jokaisen kilpailijan viimeinen sarja yhteen lasketaan joukkuettain ja katsotaan syntyykö eroa. Jos eroa ei synny, molemmille joukkueilla annetaan sama määrä pisteitä (1 – 1).

SM-kierros: SM-kilpailuiden ensimmäinen tulos hyväksytään edellä mainittuun kilpailuun. Muita SM-tuloksia ei hyväksytä.

Osallistumismaksu: Mestaruussarja ja Suomi-sarja 45 euroa, sekajoukkueiden Mestaruussarja ja Suomi-sarja 25 euroa.

Tulosten lähettäminen: Sähköpostilla kilpailukierroksen päättymisen jälkeen seuraavaan tiistai iltaan klo 20.00 mennessä osoitteeseen: teemu.lahti@nettilinja.fi

Tulokset: Tulokset julkaistaan Ampumaurheiluliiton nettisivuilla viikoittain välittömästi tulosten valmistumisen jälkeen ja ne lähetetään sähköpostilla kilpailijoiden ilmoittamiin sähköpostiosoitteisiin.

Palkinnot: Pistoolijaosto hankkii parhaaksi katsomansa palkinnot budjetin asettamissa rajoissa.

Palkintojenjako: Vuosittain pistooliparlamentin yhteydessä.