Petri Nummela sijalla 24 trapin maailmancupissa Slovenian Mariborissa
30.6.2007 klo 12:00

Petri Nummela on parhaana suomalaisena sijalla 24 trapin maailmancupissa ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen Slovenian Mariborissa lauantaina 30. kesäkuuta. Lahden Ampumaseuraa edustava 36-vuotias Nummela rikkoi 71 (24+23+24) kiekkoa 75 kiekosta ja on kahden kiekon päässä finaalirajasta.

Kauden viimeistä trapin maailmancupia johtavat 74 (24+25+25) kiekolla Italian Massimiliano Mola ja Saksan Stefan Rüttgeroth. 35-vuotias Mola voitti edellisen maailmancupin Italian Lonatossa kesäkuun alussa. Silloin hän sivusi finaalin ME-tulosta 147. 26-vuotias Rüttgeroth pummasi päivän ensimmäisen kiekkonsa ja ampui sen jälkeen 74 osumaa. Hän voitti viime vuonna yhden maailmancupin.

– Olot ovat todella hienot. Aamulla vähän sateli, mutta sen jälkeen lämpöä on ollut 26-27 astetta ja keli on lähes tuuleton, Ampumaurheiluliiton trapin päävalmentaja Matti Nummela kehuu Mariborin Gaj-haulikkoammuntakeskusta.

Petri Nummela on ampunut todella nätisti. Hän ei ole juuri tarvinnut tuplia. Nyt hänen pitäisi päästä 24 kiekon vauhtiin eli huomenna on vähän parannettavaa. Silloin tästä voisi tullakin jotain.

24 kiekon tahdilla eli peruskilpailun 120 kiekon tuloksella on kauden jokaisessa maailmancupissa päässyt vähintään uusimaan finaalipaikasta. Dominikaanisen Tasavallan Santo Domingossa ja Lonatossa finaaliraja oli 120 ja Etelä-Korean Changwonissa 117.

Sibbo Skyttegillen 20-vuotias Antti Helin ampui eilen virallisissa harjoituksissa kaksi täyttä sarjaa, mikä lienee kasannut paineita ensimmäiseen kilpailusarjaan, jonka tulos oli 22 kiekkoa. Askolalainen Helin ampui sen jälkeen hyvin kaksi 24 kiekon sarjaa ja on tuloksella 32:s tuloksella 70 (22+24+24).

Sibbo Skyttegillen 39-vuotias Henrikki Vitali aloitti päivän huonosti. Hän pummasi neljästä ensimmäisestä kiekosta kolme. Huonon alun jälkeen hän taisteli sarjan tulokseksi 19 kiekkoa. Päivän kymmenestä pummistaan hän teki peräti kuusi sarjojen viidellä ensimmäisellä kiekolla. Vantaalainen Vitali on sijalla 85 tuloksella 65 (19+24+22).

Trapparit ampuvat huomenna kaksi 25 kiekon sarjaa sekä kuusi parasta vielä 25 kiekon finaalin.

Haulikkolajien maailmancup (4/4), Maribor, Slovenia.

Trap, miehet 75/125 kiekkoa (1/2 kilpailupäivä)

: 1) Massimiliano Mola Italia ja Stefan Rüttgeroth Saksa 74 (24+25+25), 3) Hamad Alkendi Yhdistyneet Arabiemiraatit 74 (25+25+24), 4) Matthew Wallace USA, Valeri Yarov Venäjä 73 (23+25+25), 6) Andreas Scherhaufer Itävalta 73 (24+24+25), …24) Petri Nummela Suomi 71 (24+23+24), …32) Antti Helin Suomi 70 (22+24+24), …85) Henrikki Vitali Suomi 65 (19+24+22).
Maailmancupissa on 110 ampujaa.

Lisätietoja: http://www.issf.tv