Ari Simola ampui kansallisen trapin SM-kultaa kahdella SE-tuloksella
20.7.2008 klo 12:00

Salon Seudun Ampujien Ari Simola voitti kansallisen trapin Suomen mestaruuden kahdella SE-tuloksella Karstulassa 20. heinäkuuta. 40-vuotias Simola ja Ruotsalon Metsästysyhdistyksen Timo Nissilä paukuttivat peruskilpailun uudeksi SE-tulokseksi 119 kiekkoa. Kun Simola murskasi finaalissa kaikki 25 kiekkoa ja Nissilä pummasi kerran, Simola voitti SM-kultaa 144 kiekolla ja Nissilä otti SM-hopeaa 143 kiekolla. SM-prossia ampui järjestävän seuran, Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseuran Janne Kirvesmäki 141 (117+24) kiekolla.

Henkilökohtaisessa kilpailussa palkintoina jaettiin mitalien lisäksi voittajalle Franchi Raptor -puoliautomaattihaulikko (arvo n. 1 500 €) sekä toiseksi ja kolmanneksi tulleille panoksia yhteensä 1000 kpl. Lisäksi jaettiin lasipalkintoja.

Joukkuekilpailussa Suomen mestaruuden otti Salon Seudun Ampujat (Manninen Juhani, Simola Ari, Saarinen Pasi) yhteistuloksella 337 kiekkoa, SM-hopeaa ampui Ruotsalon Metsästysyhdistys (Boren Pekka, Heikkiniemi Ari, Nissilä Timo) tuloksella 330 kiekkoa ja SM-pronssia laukoi Porin Haulikko Club (Saarinen Pasi, Soimola Altti, Grönstrand Rauli) yhteistuloksella 326 kiekkoa.

Järjestävä seura KarMAS sijoittui joukkuekilpailussa kuudenneksi joukkueella Kirvesmäki Janne, Manni Eero ja Möttölä Juha-Pekka. KarMAS:n yhteistulos on 319 kiekkkoa.

Karstulassa järjestettiin vastaavanlaiset SM-kilpailut edellisen kerran 20 vuotta sitten. Ampujilta saatu positiivinen palaute kisajärjestelyjen suhteen tuonee seuralle lisää innostusta hakea kilpailujen järjestämisoikeuksia jatkossakin seuran ylläpitämälle Karstulan ampumaradalle, jossa kilpailujen järjestämiselle löytyy erinomaiset puitteet.

Kansallisen trapin SM-kilpailu, Y-sarja, 125 kiekon peruskilpailu + 25 kiekon finaali:

sija

Saarinen Pasi

PHC

134/7

Joukkuekilpailu: 1) Salon Seudun Ampujat (SaSA) 337, 2) Ruotsalon Metsästysyhdistys (RMY) 330, 3) Porin Haulikko Club (PHC) 326, 4) Kiikalan Metsästysyhdistys (KMY) 322, 5) Kymppi-64 (K-64) 321, 6) Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura (KarMAS) 319.

Täydelliset tulokset löydät osoitteesta: http://www.ammuntatulokset.fi/2008/20080719-20_karstula.htm