Etula, Yli-Kiikka, Paavolainen ja Peltola lähtivät Pekingin olympialaisiin
28.7.2008 klo 12:00

Ensimmäiset ampumaurheilijat, kivääriampujat Hanna Etula ja Marjo Yli-Kiikka sekä valmentajat Leena Paavolainen ja Pirjo Peltola, lähtivät kohti Pekingin olympialaisia maanantaina 28. heinäkuuta. Etula ja Yli-Kiikka totesivat Nelosen ja Ylen haastatteluissa tavoitteekseen finaalipaikan. Paavolainen kertoi Ampumaurheiluliiton virallisen tavoitteen olevan mitali ja kaksi finaalipaikkaa.

– Ampumaurheiluliiton virallinen olympiatavoite on mitali ja kaksi finaalipaikkaa, kertoi Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Leena Paavolainen, joka toimii Suomen olympiajoukkueen ampumaurheilun lajijohtajana.

– Ampujat ottavat ensimmäiset päivät Pekingissä rauhallisesti ja totuttelevat aikaeroon ja oloihin. Kilpailuun he valmistautuvat lajikohtaisesti. Yritämme välttää tekemästä mitään erikoista.

Hanna Etula ja Marjo Yli-Kiikka ovat ensimmäiset Pekingin olympialaisissa kilpailevat suomalaiset. Naisten ilmakiväärin peruskilpailu alkaa lauantaina 9. elokuuta kello 8.30 paikallista aikaa eli kello 3.30 Suomen aikaa.

Marjo Yli-Kiikka saavutti juuri olympialaisten kynnyksellä yhden tavoitteensa, kun hänen valmistumisensa maa- ja metsätaloustieteiden maisteriksi varmistui. Virallinen valmistumispäivä on tiistai 29. heinäkuuta.

– Agronomin tutkintotodistus lähtee vetämään huomenna, hän kertoi Helsinki-Vantaan lentokentällä maanantaina.

Katso Urheiluruudun toimittaja Kimmo Porttilan tekemä juttu Ylen Areenasta http://areena.yle.fi/toista?id=1394837.