Antti Puhakka ampui kuudenneksi Lapua Eurooppa –cupin finaalissa Sveitsissä
27.9.2008 klo 12:00

Antti Puhakka ampui kuudenneksi 300 metrin vapaakiväärin 3×40 laukauksen kilpailussa Lapua Eurooppa -cupin finaalissa Sveitsin Winterthurissa lauantaina 27. syyskuuta. Puhakka laukoi 1155 pistettä (makuu 396, pysty 375 ja polvi 384) ja sivusi kauden parasta tulostaan. Kilpailun voitti ylivoimaisesti Norjan Vebjörn Berg hienolla tuloksella 1176 pistettä. Hän voitti Sveitsin Marcel Bürgen 9 pisteellä ja jäi maanmiehensä Espen Berg-Knutsenin ME-tuloksesta 5 pistettä.

– En saanut ihan kaikkea irti. Sää oli kolea ja lopuksi myös tuulinen, totesi 28-vuotias Antti Puhakka, joka edustaa Kotkan Ampumaseuraa.

– Rata on ok, mutta herkkä tuulelle. Pystystä ja polvelta minulla oli muutama heikko hetki.

Anjalankoskelainen Antti Puhakka on tänä vuonna ampunut mainiosti 300 metrin kiväärilajeja. Hän voitti vapaakiväärin 3×40 laukauksen ja vakiokiväärin 3×20 laukauksen kilpailun Suomen mestaruudet elokuun viimeisenä viikonloppuna Oulun Hiukkavaarassa. Mestaruudet olivat hänen ensimmäisensä Y-sarjassa.

Antti Puhakka on ainoa suomalainen, joka onnistui hankkimaan paikan Lapua Eurooppa –cupin finaaliin. Hän kilpailee huomenna sunnuntaina vakiokiväärin 3×20 laukauksen kilpailussa.

300 metrin kiväärilajien Lapua Eurooppa -cupin finaali, Winterthur, Sveitsi, 26.-28.9.2008.

300 metrin vapaakivääri, miehet, 3×40 ls: 1) Vebjörn Berg Norja 1176, 2) Marcel Bürge Sveitsi 1167, 3) Lubos Opelka Tshekki 1164, 4) Anders Brolund Ruotsi 1157, 5) Hans Bakken Norja 1156, 6) Antti Puhakka Suomi 1155 (makuu 396, pysty 375, polvi 384).

Sveitsin Ampumaurheiluliiton sivut löydät täältä.