Lumilyhty-arpojen myynti alkoi tänään
1.10.2008 klo 12:00

Lumilyhty-arpojen myynti alkaa tänään 1.10. Arvan hinnasta jopa puolet menee suoraan arvan myyneelle urheiluseuralle tai -joukkueelle. Lumilyhty on merkittävin yksittäinen suomalaisten urheiluseurojen varainhankintakeino.

Urheiluseurat ovat myyneet 350 000 Lumilyhtyä vuosittain ja ansainneet sillä viime vuosina noin 900 000 euroa vuodessa. Tällä summalla on toteutettu monta urheilu-unelmaa harjoitusleireinä, pelimatkoina tai arkisempina harjoitusvuoroina. Mukana Lumilyhtyjen myynnissä on noin tuhat seuraa tai joukkuetta joka vuosi.

Suomen Liikunnan ja Urheilun (SLU) järjestämät Lumilyhty-arpajaiset ovat Suomen suurimmat tavara-arpajaiset. SLU helpottaa Lumilyhdyllä urheiluseurojen ja -joukkueiden varainhankintaa hankkimalla arpajaisluvan, maksamalla arpajaisveron sekä toimittamalla voitot ja tilitykset. SLU on järjestänyt joulukalenteriarpajaisia kymmenen vuoden ajan, Lumilyhty-nimellä vuodesta 2003.

Lumilyhdyn erona useimpien järjestöjen joulukalentereihin on se, että joulukalenterin ostajalla on mahdollisuus voittaa voittoja. Tämän vuoden Lumilyhty-arpajaisissa voittoja jaetaan yli 88000 kappaletta 1,8 miljoonan euron arvosta. Mukavia joululahjayllätyksiä on siis luvassa monelle.

Nyt palkitaan seura kekseliäimmästä myyntikeinosta

SLU palkitsee tämän vuoden Lumilyhty-myyjien keskuudesta seuran tai joukkueen, joka kehittää uuden, innostavan, kekseliään ja hyvin myyvän keinon oman toiminnan tukemiseksi. Osallistu kilpailuun ja kerro meille oma myynti-ideanne – se voi olla juuri se idea, josta saatte toimintatonnin (rahaa siis 1000 euroa) ja Hyvä Seura koulutusrahaa kokonaista 1000 euroa. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.lumilyhty.fi.

Tiesitkö?

• Arpajaislain mukaiset maksulliset tavara-arpajaiset on varattu Suomessa vain yleishyödyllisille yhteisöille, kuten urheiluseuroille varojen hankkimiseksi yleishyödylliseen tarkoitukseen. Tavara-arpajaiset ovat yhdistysten mahdollisuus hankkia toimintaan varoja.
  • Lumilyhty-arpajaiset ovat Suomen suurimmat tavara-arpajaiset.
  • SLU on järjestänyt joulukalenteriarpajaisia vuodesta 1997 lähtien.
  • Vuosina 1997 – 2007 seurat ovat tienanneet yhteensä 5,4 miljoonaa euroa verottomana Lumilyhty-arpojen myynnistä.
  • Lumilyhty-arvan voittoina on 1. – 24.12.2008 joka päivä Toyota-henkilöauto, Vespa tai Derbi-mopo, Tjäreborgin Sunwing tai Unikulman -lahjakortti sekä lukuisia muita voittoja bonuspelillä.
  • Pääpalkinto: Toyota Prius henkilöauto arvotaan TV-lähetyksessä 24.12.2008.
  • Palkintoja on yhteensä yli 88 000 kpl ja niiden arvo yli 1,8 miljoonaa euroa.
  • Voittonumerot julkaistaan joulukuussa päivittäin Nelosella, JIM:llä ja Urheilukanavalla sekä internetsivuilla osoitteessa www.lumilyhty.fi

Lisätietoja:
Niina Majamaa, niina.majamaa@slu.fi, 040 587 3402