Laadukasta nuorisotyötä tekeviä Sinettiseuroja jo 500, ampumaurheilun sinettiseuroja 7
11.2.2009 klo 12:00

Laadukkaasta nuorisotyöstään tunnustuksen saaneita Nuori Suomi Sinettiseuroja on jo 500, kun tuoreimpana arvostettuun joukkoon on päässyt tamperelainen Salibandy Club Classic. Tähän mennessä seitsemän ampumaurheiluseuraa on ansainnut Nuori Suomi Sinetin. Nuoren Suomen ja 41 lajiliiton yhteistyössä valitsemissa Sinettiseuroissa liikkuu joka kolmas urheilevista suomalaislapsista.

Sinettiseurajärjestelmän tavoitteena on auttaa seuroja kehittämään lasten ja nuorten toimintaa. Sinettiseuroissa pidetään huolta jokaisesta lapsesta ja nuoresta, lahjakkaista ja vähemmän lahjakkaista. Jokaiselle lapselle ja nuorelle pyritään tarjoamaan heidän omat lähtökohtansa, motivaationsa ja tavoitteensa huomioivaa toimintaa. Kestävää laatua tukevat ja varmistavat säännöllisin väliajoin tehtävät auditoinnit. Sinettiseuroja valittaessa huomioidaan seuran eettiset arvot, toiminta ja koulutukset. Sinetti onkin arvostettu tunnustus, jonka haluaa yhä useampi seura.

– Sinettiseurojen määrässä on ollut kymmenen prosentin kasvutahti, ja Sinetin hakuprosesseja on menossa monissa seuroissa. Sinetti koetaan arvostuksen ja tunnustuksen osoituksena, se jämäköittää toimintaa ja auttaa laadun kehittämisessä, yhteyspäällikkö Eija Alaja Nuoresta Suomesta sanoo.

Ampumaurheilun sinettiseurat ovat Hämeenlinnan Ampumaseura (HlAS), Härmän Seudun Ampujat (HSA), Kankaanpään Ampujat (KaA), Mikkelin Ampujat (MA), Pieksämäen Seudun Ampujat (PiekSA), Siilinjärven Urheiluampujat (SiUra) ja Sodankylän Ampujat (SodA).

Lisätietoja: Nuori Suomi ja Ampumaurheiluliiton sinettiseurat