Kiinalaiset ottivat kolmoisvoiton pienoiskiväärin naisten asentokilpailun maailmancupissa Etelä-Koreassa
14.4.2009 klo 12:00

Kiinalaiset ottivat kolmoisvoiton pienoiskiväärin naisten asentokilpailun maailmancupissa Etelä-Korean Changwonissa maanantaina 13. huhtikuuta. Wen Yin voitti 685,2 (587+98,2) pisteellä, Xiangyan Wan ampui toiseksi 676,8 (580+96,8) pisteellä ja Chengyi Wang laukoi kolmanneksi 676,6 (582+94,6) pisteellä.

27-vuotias Wen Yin otti jo toisen voittonsa kauden ensimmäisessä maailmancupissa, kun hän voitti myös naisten ilmakiväärin 11. huhtikuuta. Ainakin Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) tilastotietojen mukaan voitot ovat hänen ensimmäisensä maailmancupissa. Hänen tilillään on maailmancupfinaalin voitto vuodelta 2007 sekä neljä toista sijaa maailmancupissa.

Suomalaisampujia ei osallistu pistooli- ja kiväärilajien maailmancupiin Etelä-Korean Changwonissa.

Katso tarkemmin Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) nettisivut: http://www.issf-shooting.org/.

Liitteet