Liikunnallinen elämäntapa kaikille Suomessa asuville
20.11.2009 klo 12:00

Suomalaiset liikuntajärjestöt ovat luomassa yhteistä näkyä halutusta tulevaisuudesta. Visio2020 –työ on lähtenyt innostavasti liikkeelle.

SLU:n syyskokousseminaariin Tampereelle kokoontui sata urheilujohtajaa rakentamaan yhteistä tulevaisuutta. Halutun tulevaisuuden lähtökohta on ihmisen koko elämänkulku ja liikunnan näkökulmasta kriittiset vaiheet.

– Näihin kriittisiin vaiheisiin on tärkeä vaikuttaa liikuntajärjestöjen hyvällä yhteistyöllä ja laajasti koko yhteiskunnassa. Olemme sataprosenttisen yksimielisiä siitä, että visiotyön ratkaisee se, minkälainen henki meillä on yhdessä, SLU:n pääsihteeri Jukka Pekkala sanoo.

– Nykyisellä elämänmenolla suomalaisten hyvinvointi edelleen laskee liikunnan puutteesta, perheiden maksukykyisyys erottelee harrastamista, lasten ja nuorten liikkumisen määrä vähenee ja huippu-urheilun perusta murenee.

Suomalaisen liikunnan ja urheilun yhteinen innostava Visio2020 valmistellaan ensi toukokuussa pidettävän SLU:n kevätkokouksen esittelyyn. Lisäksi yli sadan valtakunnallisen ja maakunnallisen liikuntajärjestön kesken valitaan yhteisiä strategisia hankkeita.

– Visio2020 konkretisoituu tulevan talven aikana. Hengen ja innostamisen vahvistaminen, seuratoiminnan tulevaisuus, yhteistä arviointia ja analyysiä toimintatavoista, osin rakenteistakin, resursseista, ja mm. innovaatiomahdollisuuksista – ainakin näistä asioista uskoisin käytävän mehukkaita työvaiheita talven aikana, Pekkala sanoo.

Lisätietoa:
Pääsihteeri Jukka Pekkala, SLU, puh. 040 562 1989, jukka.pekkala@slu.fi
Jukka Pekkalan pääkirjoitus LUMissa
tästä.
Ajopuumalli ja haluttu tulevaisuus –kysely SLU.fi –sivustolla
tästä.
Seminaarissa esitetyt kalvot tästä.

SLU:n syyskokouspäivät alkoivat perjantaina 20.11. Visio2020-seminaarilla Tampereella. Lauantaina 21.11. on SLU ry:n syyskokous, jossa toimitaan ensimmäistä kertaa järjestön uusilla säännöillä. Lisätietoa tästä.

SLU – Liiku Hyvässä Seurassa – www.slu.fi.