Etelä-Suomen aluejaoston kokous 16.2
16.2.2010 klo 12:00

Kokouksessa käsiteltyä: jaoston järjestäytyminen, alue-ennätykset, nuorisovalmennus ja haulikon valmennussuunnitelma, tuomarikurssit, toimintakertomus ja kevätkokous

Etelä-Suomen aluejaoston kokous 1/10

Jaoston ensimmäinen vuoden 2010 kokous pidettiin 16.2 Pasilassa. Ohessa lyhyesti tiivistelmä kokouksessa käsitellyistä asoista.

Jaoston järjestäytyminen

Aluejaoston työnjako vuonna 2010 on seuraava:

Rabbe Österlund

• puheenjohtaja, talousyhteyshenkilö, kivääri

Minna Bloigu

• sihteeri, tiedottaja, alueen web-sivut, alue-ennätykset

Markus Ahtiainen

• varapuheenjohtaja, nuorisopäällikkö, jaoston edustaja ampumaurheilufoorumissa, ympäristöasiat

Runar Lindholm

• pistooli

Veli-Matti Matikainen

• haulikko, valmennus

Antero Lindberg

• tuomarikurssit, tuomarikortit

Harri Koski

• pistooli

Kilpailutoiminta

Alue-ennätykset päätettiin kasata ja päivittää mahdollisimman ajantasaiseksi alueen sivuille.

Uusia kilpailuhakemuksia ei ollut tullut käsiteltäväksi.

Koulutus ja valmennus

Ampumakorttiasiasta keskusteltiin ja alueen osallistumisesta ampumakorttikoulutukseen ja koordinointiin korttien myöntämisessä. Asiasta kaivattiin lisätietoa liitolta, joten päätettiin että puheenjohtaja selvittää asiaa lisää.

Alueen seuraavasta leiristä ja ilmoittautumisesta tarvitaan lisäinformaatiota. Toivottiin, että nuorisopäällikkö toimittaa tiedot mahdollisimman pikaisesti, jotta ne saadaan päivitettyä leiri-ilmoituksen yhteyteen.

Haulikon I- ja II-luokan tuomarikurssi yritetään järjestää Sipoossa kevään aikana. Tarkaa päivämäärää ei vielä ole tiedossa, mutta siitä ilmoitetaan alueen sivuilla, kun tiedot varmistuvat. Myös kiväärilajien I- ja II-luokan tuomarikurssi pyritään järjestämään kevään aikana.

Nuorisoasiat

Haulikkolajien valmennussuunnitelma käytiin kokouksessa läpi. Leirejä tulee olemaan seitsemän ja ne tulevat keskittymään viikonloppuihin maaliskuun ja syyskuun välisenä aikana. Leireille otetaan 10 nuorta ampujaa, jotka eivät kuulu tehoryhmään tai sitä ylempitasoiseen valmennusryhmään. Osallistumismaksu 60 euroa kattaa osallistumisen kaikkille leireille sekä kuuteen 25 kiekon sarjaan leiripäivää kohden, valmentautumisen ja luennot leirien yhteydessä. Aiheesta laitetaan lisätietoa sekä ilmoittatumisohjeet alueen nettisivuille piakkoin.

Muut asiat

Toimintakertomus 2009 on valmisteilla ja siihen kaivattiin lisätietoja. Aluejaoston jäsenet toimittavat kertomukseen tulevat tiedot sihteerille viikon 8 aikana, jonka jälkeen kertomus voidaan toimittaa liitolle.

Etelä-Suomen kevätkokous päätettiin alustavasti pitää 23.3. SLU-talossa Pasilassa, jos tilavaraus saadaan varmistettua. Kutsu kokoukseen lähetetään seuroille kirjallisesti ja muu materiaali kokousta varten laitetaan alueen web-sivuille nähtäväksi.