Kansainvälinen tuomarikurssi käynnistyi
26.3.2010 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliitto järjestää yhdessä Nordic Shooting Regionin (NSR) kanssa Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) lajien kansainvälisen B-tuomarikurssin hotelli Rantasipissä Vantaalla 25.–28.3.2010.

Suomesta kurssille osallistuu Merja Wallin (LAS), Matti Vähäpassi (KA), Seppo Mahlamäki (SiUrA), Markku Kumin (LovAS), Tuomo Silvast (JA), Jouni Kiimala (OMAS), Kari Järvinen (OSH) ja Mikko Taussi (OMAS).

Torstain ja perjantain opetuksen painopiste on ollut sääntöjen yleisissä osissa. Ensimmäisten kokeiden jälkeen loppuosa kurssista keskitytään lajikohtaisiin asioihin.

Kurssin vanhimpana opettajana toimii Curt Sjöholm. Muut kouluttajat ovat Tanskasta ja Norjasta. Koulutusryhmät ovat kivääri, pistooli ja haulikko.

Tuomarikurssin ensisijaisena tavoitteena on lisätä Suomen kykyä asettaa ISSF-tuomareita nuorten pohjoismaisiin kilpailuihin Vierumäellä ja Lahdessa tämän vuoden syksyllä.