Trapin maailmancup alkaa tänään tiistaina Dorchestersissa Englannissa
18.5.2010 klo 12:00

Trapin maailmancup alkaa Dorchesterissa Englannissa tänään tiistaina 18. toukokuuta. Naiset ampuvat 75 kiekon peruskilpailun ja kuusi parasta vielä 25 kiekon finaalin. Miesten ohjelmassa on tänään kaksi 25 kiekon sarjaa ja huomenna kolme sarjaa sekä kuudella parhaalla finaali. Suomalaisista kisaan osallistuvat Noora Antikainen, Merja Mastokangas, Satu Mäkelä-Nummela, Ari Jokinen, Henrikki Vitali, Janne Kirvesmäki, Joni Granqvist ja Veli-Matti Matikainen.

Maailmancupin Dorchesterin-kilpailun tulosten kehitystä voi seurata Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton sivustolla osoitteessa: http://www.issf-sports.org/calendar/championship.ashx?cshipid=1053.

Trapin kisa alkaa kello 8.30 paikallista aikaa eli kello 10.30 Suomen aikaa.

Naisten trapissa on yhdeksän ryhmää. Merja Mastokangas ampuu ryhmässä 5, Satu Mäkelä-Nummela ryhmässä 6 ja Noora Antikainen ryhmässä 8. Kun Dorchesterin kaupungin vieressä Wardon Hillissä olevalla Southern Counties Shooting Ground -radalla on viisi yhdistettyä trap- ja skeet-rataa, suomalaiset aloittanevat kisansa noin kello 11 Suomen aikaa.

Miesten trapissa Ari Jokinen, Joni Granqvist ja Veli-Matti Matikainen kilpailevat maailmancupissa sekä Janne Kirvesmäki ja Henrikki Vitali mqs-ampujina. Miesten kisan ryhmien numerointi alkaa numerosta 10. Ari Jokinen ampuu ryhmässä 11, Henrikki Vitali ryhmässä 11, Janne Kirvesmäki ryhmässä 20., Joni Granqvist ryhmässä 23 ja Veli-Matti Matikainen ryhmässä 28.