Hanna Etula vieraili tehoryhmien testileirillä Vierumäellä
20.11.2010 klo 12:00

SAL:n tehoryhmien testileiri alkoi Suomen Urheiluopistolla Vierumäellä. Nuoret ampujat antavat näyttöjä viikonlopun aikana niin ammunnassa kuin myös fyysisissä testeissä. Tärkeänä tulevia valintoja ajatellen ovat myös haastattelut, joissa urheilijat kertovat motivaatiostaan ja mahdollisuuksista harjoitella jatkossa.

Tehoryhmien testileirille tänä vuonna osallistuu hyvä määrä nuoria ampujia. Kivääriampujia on leirillä 35. Pistoolissa ampujia on testissä 11 ja riistamaalissa ampujia on leirillä 8. Lisäksi urheilijoiden huoltajia ja henkilökohtaisia valmentajia on paikalla 36. Kun lisätään SAL:n tehoryhmävalmentajat, niin paikalla on yli 100 leiriläistä.

Leirin aluksi liiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi ojensi Tuomo Kamppiselle Suomen Ampumaurheiluliiton kultaisen ansiomerkin.

Odotetuinpia luentoja leiriläisille oli maajoukkueampuja Hanna Etulan luento nuoren ampujan polusta kohti arvokisaedustamiseen. Hanna kertoi lupsakkaan tapaansa kuinka hän on itse leiriläisten ikäisenä harjoitellut ammuntaa ja joutunut tekemään valintoja kohti nuorten maajoukkuetta. Hannan luennon jälkeen ei nuorille jäänyt epäilystäkään siitä kuinka itse jokainen voi vaikuttaa määrätietoisella päättäväisyydellä omaan kehittymiseen ampujana. Toki itse ei tietysti voi kaikkea tehdä ja juuri tehoryhmäläisten ikäisenä tulee nuorella urheilijalla olla erittäin hyvä valmentaja – totesi Hanna lopuksi.

Leirin päätöspäivänä sunnuntaina käydään vielä tehoryhmien leirikilpailu finaalien kera. Testileiri päättyy palautepalaveriin, jossa palautetta antavat niin urheilijat kuin myös tehoryhmävalmentajat.

Tulevat SAL:n tehoryhmät 2011 kiväärin, pistoolin ja riistamaalin osalta tullaan nimeämään joulukuun alussa.