SAL:n hallituksen päätöksiä 8.12.2010 ja 18.1.2011
27.1.2011 klo 12:00

URHEILIJASOPIMUKSET
Hyväksyttiin Olympiakomitean tukiurheilijoiden ja SAL:n maajoukkueurheilijoiden sopimukset vuodelle 2011.

KOILLISLAPIN AMPUJIEN ESITYKSET
Merkittiin hallitukselle tiedoksi SAL:n kokouksen ja liittovaltuuston kokouksien päätökset koskien KoiLA:n esityksiä. Hallitus totesi, että asia ei aiheuta muita toimenpiteitä.

SM-KILPAILUJEN JÄRJESTÄMISSOPIMUKSET
Hallitus totesi, että SM-kisajärjestelyjen perussopimus voidaan sisällyttää kilpailulupahakemukseen ja seura täyttää sen samalla kuin hakee kilpailuja. Sopimus astuu automaattisesti voimaan kun kilpailut myönnetään. SM-kilpailujen palkintojen määrä- ja laatuvaatimukset sisällytetään seuraavaan sääntökirjaan (KY). Vierumäellä järjestettävistä SM-kilpailuista voidaan tehdä erillinen sopimus järjestävän seuran ja liiton välillä, toiminnanjohtaja valmistelee sopimusehdotuksen.

ILMAPISTOOLIN JA -KIVÄÄRIN SM-KILPAILUJEN OSALLISTUMISMAKSUT
Päätettiin, että ilmakiväärin ja -pistoolin SM-kilpailujen osanottomaksun yläraja on 25 e.

LIITON SEURALUETTELON ”PUHDISTUS”
Päätettiin, että seurat poistetaan liiton seuraluettelosta vuoden lopussa. Päätöksestä tiedotetaan alueille sähköpostilla ja liiton nettisivuilla. Poistettavat seurat on lueteltu liiton nettisivuilla.

KILPAILUVALIOKUNNAN ASIAT

SM-kilpailut 2011
12.-13.2.2011 10 m liikkuva maali, Y50, Y60, Y70 ja N50, KAMS Kuopio
9.-10.7.2011 kansallinen trap ikäkausi N ja LV, SiUra, Siilinjärvi

Uudet Suomen ennätykset
Hyväksyttiin uusia Suomen ennätyksiä. Ennätykset on päivitetty nettisivuille.

HALLITUKSEN JÄSENTEN TOIMENKUVAT
Mikko Nordquist, puheenjohtaja
Marjo Matikainen-Kallstöm, yhteiskunta- ja julkishallinto
Curt Sjöblom, kilpailu- ja sääntöasiat
Jukka-Pekka Alanen, lakiasiat
Heikki Keskitalo, ympäristöasiat
Markku Lainevirta, AMPU-hanke, ampuma-aselautakunta
Pia Nybäck, valmennus/huippu-urheilu, VJR
Mikko Taussi, PV yhteistyö
Paula Viitasaari, nuorisoasiat

VALIOKUNNAT JA JAOSTOT 2011
Valittiin valiokunnat ja jaostot vuodelle 2011. Uudet kokoonpanot on päivitetty liiton nettisivuille.

EM 2012 -KILPAILUJEN JOHTO
Nimettiin ilma-aseiden EM 2012 -kilpailujen lajijohtajiksi: ilmapistooli Alpo Vehanen, ilmakivääri Harri Marjala ja liikkuva maali Jarmo Smura sekä kilpailujen johtajaksi Marko Leppä.

Kilpailujen järjestelytoimikunnan puheenjohtajaksi hallitus nimesi Mikko Nordquistin. Varsinainen järjestelytoimikunta nimetään helmikuun kokouksessa. Valitut henkilöt sekä toiminnanjohtaja tekevät seurantamatkan Brescian EM-kilpailuihin Italiaan 2.-7.3.

RAPORTTEJA
Merkittiin hallitukselle tiedoksi ISSF:n councilin kokousraportti (Pekka Kuusisto) sekä raportti ISSF:n koulutustilaisuudesta kisajärjestäjille (Risto Aarrekivi ja Marko Leppä).

KASA-AMMUNNAN EUROOPPALAINEN KATTOJÄRJESTÖ
Päätettiin, että Suomen Ampumaurheiluliitto liittyy jäseneksi eurooppalaiseen kasa-ammuntajärjestöön eli European Benchrest Shooting Federationiin (EBSF). Kansainvälisen kasa-ammuntajärjestön jäsenyys ei sisällä eurooppalaisen järjestön jäsenyyttä.

UUSI SEURA
Hyväksyttiin liiton jäseneksi Utin Seudun Metsästysseura, Kaakkois-Suomen alue.

SEURAAVAT  KOKOUKSET
Hallituksen seuraavat kokoukset