Your Move alkaa Helsingissä perjantaina
26.5.2011 klo 12:00

Ampumaurheiluliitto on aktiivisesti mukana perjantaina Helsingissä alkavassa nuorten suuressa liikuntatapahtumassa Your Movessa. Olympiastadionin ympäristössä järjestettävään tapahtumaan odotetaan kuuden päivän aikana (27.5.-1.6.) kymmeniä tuhansia osallistujia.

Suomen Ampumaurheiluliitto järjestää ilma-aseleirin 13–19-vuotiaille kivääri- ja pistooliampujille Sport-viikonloppuna. Perjantai-illasta sunnuntaihin kestävän leirin ohjelmassa on laadukasta lajiharjoittelua oheisharjoitteineen Maunulan liikuntahallin ampumaradalla, ominaisuustestit sekä Your Move -tapahtuman vauhdikas ja monipuolinen ohjelma. Leirillä on mukana parikymmentä nuorta urheilijaa.

Ampumaurheilu esittäytyy Target Zonella Olympiastadionilla, tarkemmin sanottuna A-katsomon alla olevalla tasanteella.

– Siellä voi kokeilla pistooli- ja kivääriammuntaa Noptelin laitteilla sekä haulikkoammuntaa simulaattorilla, Tervetuloa kokeilemaan, Ampumaurheiluliiton koulutus- ja nuorisopäällikkö Timo Rautio sanoo.

Kolmivuotisen kampanjan huipennus Your Move näkyy laajalti kaupungissa, sillä tapahtumapaikkoina toimivat muun muassa Olympiastadion, Paavo Nurmen kenttä, Mäntymäen kenttä, Töölönlahti, Jäähalli ja Eläintarhan urheilukenttä. Kampanjan tavoitteena on lisätä nuorten liikkumista, parantaa nuorten mielikuvia urheilusta ja aktivoida nuoret itse vaikuttamaan oman liikkumisensa mahdollisuuksiin.

Suurtapahtumassa on mukana yli 60 urheilun lajiliittoa. Tapahtuman järjestävät Nuori Suomi ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) yhdessä lajiliittojen kanssa. Yksi tapahtuman erikoisuuksista on Mäntymäen kentälle vierekkäin tulevat neljä erilaista elementtiä eli jää, lumi, hiekka ja street.

Your Moven superfanit saapuvat tapahtumaan tapaamaan nuoria ja testaamaan taitojaan lajipisteillä ja radoilla. Esimerkiksi tuore jääkiekon maailmanmestari Mikael Granlund tulee innostamaan nuoria ensi maanantaina.

Tapahtuman avajaispäivän pääesiintyjä on Haloo Helsinki!, ja lauantain kisadiscoa tähdittävät Jare&VilleGalle sekä Don Johnson Big Band. Keskiviikkoillan huipentaa keikkakesänsä aloittava Jenni Vartiainen. Muita esiintyjiä ovat muun muassa Cheek, Fintelligens ja Disco Ensemble.

Tapahtuman pääsyliput ovat myynnissä ennakkoon Tiketissä 12 euron hintaan. Portilla lippuja myydään 15 eurolla.

Lisää tietoa tapahtumasta löydät täältä.