Riistamaalilajien SM-kisojen ensimmäinen päivä ei tuonut yllätysvoittajia
16.7.2011 klo 12:00

Inkoossa pidettävät riistamaalilajien Suomen mestaruuskilpailut käynnistyivät lauantaina 16.7. villikarjun normaalijuoksulla sekä hirvi kertalaukauksella. Päivä ei tuonut yllätyksiä, vaan jokaisessa sarjassa kolmen parhaan joukossa komeilivat jo ennalta tutut nimet. SM-kisat jatkuvat sunnuntaina 17.7. sekajuoksuilla sekä parilaukauksilla.

Miesten sarjassa normaalijuoksun Suomen mestaruuden otti Pohjois-Hämeen ampujien Vesa Saviahde tuloksella 590. Toiseksi sijoittui järjestävän seuran Raseborgs Skyttarin Krister Holmberg (586) ja kolmanneksi Kymppi-64:n Tomi-Pekka Heikkilä (583) . Miesten joukkuekisan voitti Raseborgs Skyttarin Krister ja Henrik Holmberg ja Niklas Hyvärinen yhteistuloksella 1739.

Naisten Suomen mestaruuden otti Kosken tl eränkävijöiden Marika Salminen tuloksella 534. Raseborgs skyttarin Micaela Qvarnström oli tyttöjen kaksikymmenvuotiaiden sarjan ainoa osallistuja. Hänen tuloksensa oli 554.

Kaksikymmentävuotiaiden poikien sarjan voitti Sami Heikkilä K-64 (575), kahdeksantoistavuotiaiden poikien sarjan Jani Suoranta K-64 (577) ja kuusitoistavuotiaissa voiton otti Rovaniemen ampujien ja metsäveikkojen Mika Kinisjärvi (557).

Kertalaukauksissa miesten sarjan voitti Krister Holmberg tuloksella 387 ja toisen ja kolmannen sijan miehittivät Tomi-Pekka Heikkilä (383) ja Vesa Saviahde (379). Joukkuemestaruuden otti Hämeen Kymppi-64 seura (Tomi-Pekka Heikkilä, Sami Heikkilä sekä Hannu Niemelä) tuloksella 564. Naisten mestaruuden nappasi Vakka-Suomen ampujien Maria Heikola (339).

Poikien kaksikymppisten ja kahdeksantoistavuotiaiden sarjan voittivat jo normaalijuoksuista tutut Heikkilä ja Suoranta. Kuusitoistavuotiaiden mestaruuden voitti ESA:n Aatu Suoknuutti tuloksella 348. Micaela Qvarnströmin tulos oli 280.

Kaikki tulokset löydät täältä: