Liiton edustajat tapasivat EM-kisojen suojelijan
17.1.2012 klo 12:00

Maanantaina 16.1. Suomen Ampumaurheiluliiton edustajat, puheenjohtaja Mikko Nordquist, toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi sekä EM-kisojen kilpailunjohtaja Marko Leppä tapasivat pääministeri Jyrki Kataisen valtioneuvoston linnassa pääministerin työhuoneessa.

Pääministeri Jyrki Katainen on lupautunut Vierumäellä 14.-20. helmikuuta järjestettävien Euroopan mestaruuskisojen suojelijaksi. Liiton edustajat kävivät tervehtimässä pääministeriä ja kertomassa tulevista kisoista vielä tarkemmin. Puheenjohtaja Mikko Nordquist myös luovutti liiton virallisen seinäreligrafin pääministerille.

Pääministeri kertoi, että hänellä on hienoja lapsuusmuistoja Kuopion Ampuma- ja Metsästysseuran kisoista, joihin äiti teki täytettyjä leipiä ja tuleva pääministeri toimi milloin missäkin tärkeissä järjestelytehtävissä, kuten parkkialueen valvojana. Pääministerillä on vakaa aikomus tulla aikataulunsa puitteissa seuraamaan Vierumäen kisoja.

Liiton puheenjohtaja Mikko Nordquist on iloinen, että kisat ovat saaneet näin arvovaltaisen suojelijan.

– On hienoa, että pääministerimme tuntee lajimme ja on sen innokas harrastaja. Näin myös me toivottavasti saamme ääntämme kuuluviin valtiovallan suuntaan ja lajimme pysyy arvostettuna huippu-urheiluna myös tulevaisuudessa, Nordquist pohti.

Ilma-aseiden 10m Euroopan mestaruuskisat järjestetään 14.-20. helmikuuta Heinolassa Vierumäellä. Kisoissa jaetaan ampumaurheilun 16 viimeistä olympiapaikkaa, joita ovat tavoittelemassa myös monet suomalaisurheilijat.