Rainer Hirvonen SLU:n seuratoiminnan kehittämisen operatiiviseen ryhmään
20.1.2012 klo 12:00

SLU-yhteisön yhteinen valinta eli seuratoiminnan laadun kehittäminen on päässyt vauhtiin. Joulukuussa järjestettiin avoin haku seuratoiminnan valinnan operatiiviseen työryhmään ja johtoryhmään. Ryhmien kokoonpanot ovat nyt selvillä. Ampumaurheiluliiton Tulevaisuusryhmän puheenjohtaja Rainer Hirvonen on valittu operatiiviseen työryhmään.

Ryhmän muut jäsenet ovat Pasi Mäenpää (Nuori Suomi), Eerika Laalo-Häikiö (Kunto), Heli Hämäläinen (Voimisteluliitto), Jorma Mäkipää (Suomen Urheiluopisto), Niklas Turku (FSI), Jukka Nieminen (TUL Tampereen piiri) ja Nina Kaipio (Ratsastusliitto).

Operatiivinen työryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran 30.-31. tammikuuta. Ensimmäisessä kokoontumisessa työryhmä osallistuu kokonaisuudessaan Tulevaisuusfoorumiin, rakentaa työryhmän työskentelytapaa ja määrittelee talven ja kevään aikatauluja sekä toimintatapoja.

Johtoryhmässä ovat mukana puheenjohtajana Teemu Japisson (SLU) sekä jäseninä Maria Laakso (Voimisteluliitto), Harri Aalto (SUL), Tobias Karlsson (FSI), Aija Saari (VAU), Jyrki Kemppainen (Nuori Suomi), Jorma Savola (Kunto), Vesa Lappalainen (Veteraaniurheiluliitto), Hanna Iiskola-Kesonen (Lentopalloliitto), Pertti Pohjola (Suomen Urheiluopisto), Antti Paananen (Huippu-urheilun Muutosryhmä), Janne Ollikainen (TUL) ja Sami Kokko (Jyväskylän Yliopisto).

Seuravalinnan johtoryhmän tehtävänä on ”sparrata” ja tukea SLU:ta yhteisön yhteisen valinnan johtamisessa ja työryhmää toimintojen suunnittelussa ja toteutuksessa. Johtoryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran 23. tammikuuta.

Kahteen Tulevaisuusfoorumiin ehtii vielä ilmoittautua: ke 25.1. ja ma 30.1. oleviin voi SLU:n mukaan ilmoittautua vielä vaikka kyseisenä päivänä.

Foorumeissa keskustellaan osallistujien kanssa seurojen nykytilasta ja tulevaisuudesta sekä siitä, millaista tukea seurojen nähdään tulevaisuudessa tarvitsevan. Lisäksi foorumeissa haetaan osallistujilta evästyksiä yhteiseen tekemiseen, toimintatapoihin ja osallistumisen varmistamiseen. Yksi tärkeä kysymys on, miten seurat otetaan mukaan tähän tekemiseen.