Viro voitti nuorten maaottelun
30.1.2012 klo 12:00

Viro voitti viikonloppuna Raplassa käydyn nuorten ilma-asemaaottelun. Pisteet menivät isäntämaalle 52-36. Virolaiset voittivat poikien ja tyttöjen ilmapistoolin sekä tyttöjen ilmakiväärin. Poikien ilmakiväärissä pisteet menivät tasan 11-11.

– Kilpailu oli hyvä, ja jokainen otti positiivisesti vastaan sen minkä kisa toi. Reissu oli opettavainen, ja saimme ajettua nuoria maajoukkuetoimintaan sisään, Suomen joukkueen johtaja Jyrki Latvala sanoi.

– Järjestelyt, majoitus ja kilpailupaikat toimivat. Kilpailu järjestettiin paikallisessa urheiluopistossa, jonka halli oli myös oikein hyvä. Kaikki suomalaiset eivät tosin olleet tottuneet siihen, että taulua piti veivata itse. Se tuntui joillekin oudolta, mutta toki kisan aikana todettiin, että kymppi on pyöreä jokaisessa taulussa.

Latvala myönsi rehdisti sen, että vastustajat olivat nyt parempia. Hän harmitteli hivenen sitä, että suomalaisten suoritukset olivat ”hiukan alavireisiä”, eikä tulostaso ollut ihan sitä mitä etukäteen odotettiin. Lisäksi jännitys vaikutti joidenkin suorituksiin. Suomen joukkueen johto – Latvalan lisäksi Antero Häkkinen – nostaa erityisesti esiin Maaningan Ampuma- ja Metsästysseuraa edustavan Marjoriika Rissasen, joka ampui tyttöjen ilmakiväärissä tuloksen 389.

– Hän oli oikein hyvä, Latvala kehui.

Poikien ilmapistoolissa Nurmeksen Ampumaseuran Karri Turunen pääsi Latvalan mukaan lähimmäksi omaa tasoaan. Tyttöjen sarjassa ei tapahtunut suurta notkahdusta, omia ennätyksiä ei hätyytelty, hän jatkoi.

Oheisissa liitteissä ovat maaottelun tulokset.