Practicalin Action Air -mestaruudet ratkaistiin Loimaalla
12.3.2012 klo 12:00

Loimaan Laukojat järjesti viikonvaihteessa kansainvälisen lajiliiton IPSC:n valvonnassa Suomen ensimmäiset kansallisen tason Action Air -kilpailut Nahkalinnan sisähallissa. IPSC:n kilpailuhierarkiassa ”Regional Championship” vastaa Suomen mestaruuskilpailuja.

Action Airissa noudatetaan practicalin kilpailusääntöjä ja ammutaan minikokoisia tauluja tai metallisia maaleja. Aseet ovat airsoft-peleistä tuttuja aseita. Niillä ammutaan pyöreitä muovikuulia, jotka ovat läpimitaltaan joko 6mm tai 8mm. Action Air -aseet ovat ulkonäöltään tarkkoja jäljennöksiä käsiaseista.

Kansainvälinen lajiliitto oli valtuuttanut Loimaan Laukojat jakamaan kaksi kansainvälisen IPSC-liiton puheenjohtajan mitalia. ”Presidentin mitalin”, joka on IPSC:n arvostetuin palkinto, saivat Jani Lehtonen LL (Standard – yleinen) ja Eemeli Markula LL (Standard – junior).

Loimaan kaksipäiväiseen kilpailuun, jossa oli yhdeksän ampumaosuutta, osallistui hallin kapasiteetin maksimimäärä eli noin 40 ampujaa, joista nuorin oli 10-vuotias.

Tuloksia:
Open – Yleinen: 1) Kasper Saren Nokian Sedun Ampujat (NoSA), 2) Pekka Kiiski NoSA, 3) Harri Hämäläinen NoSA.
Open Junior: 1) Petteri Markula Loimaan Laukojat (LL).
Open Lady: Terhi Anttila Porkkalan Ampujat (PorkkA).
Open Senior: 1) Rolf Leppänen LL.
Standard  – Yleinen: 1) Jani Lehtonen LL, 2) Jaakko M. Viitala NoSA, 3) Juho Kangasniemi NoSA.
Standard – Junior: 1) Eemeli Markula LL, 2) Pertti Leminen LL, 3) Ossi Parikka LL.
Standard Lady: Merja Kivimäki LL.