Liikkuvan maalin MM-kisat jatkuvat Tukholmassa
5.6.2012 klo 12:00

Liikkuvan maalin ”MM-karavaani” siirtyi tiistaina Västeråsista Tukholmaan. Bussit lähtivät heti viimeisten 50m kilpailujen päätyttyä Tukholmaan, jossa järjestetään 10m lajit. Keskiviikko on virallinen harjoituspäivä, ja MM-kilpailut jatkuvat torstaina.

Viimeinen kilpailupäivä on lauantai 9. kesäkuuta.

Tukholmassa kisapaikka on olympiastadionin välittömässä läheisyydessä, Gymnastik- och Idrottshögskolan (GIH) tiloissa. Suomalaisia ampumaurheilijoita oli vastassa tuttu mies eli Tuomo Kamppinen, joka toimii MM-kisojen ratamestarina. Hän on Vierumäki Areenan hallimestari, joka oli Vierumäellä helmikuussa järjestettyjen ilma-aseiden EM-kilpailujen tilojen päävastaava eli Chief of Venue.

Kamppinen tuli Tukholmaan sunnuntaina, ja tiistai-iltana kaikki alkoi olla valmista.

Liikkuvan maalin MM-kisoihin osallistuu noin sata urheilijaa yhdeksästätoista maasta, ja kisoissa on yhteensä noin 300 starttia. Kilpailut ovat yksi Tukholman olympialaisten 100-vuotisjuhliin liittyvistä tapahtumista. Tukholmassa järjestettiin kesäolympialaiset vuonna 1912. Stadionilla järjestetään lauantai-iltana juhlavuoden päätapahtuma.