Juha Rutonen voitti vakiokiväärin Säkylässä
15.7.2012 klo 12:00

Sodankylän Ampujien Juha Rutonen voitti vakiokiväärin asentokilpailun sunnuntaina jatkuneissa Säkylä GB -kisoissa. Voitollaan Rutonen ei antanut Juho Kurjelle mahdollisuutta voittaa täyskättä Säkylän kisoissa.

Sodankylän Ampujien Juha Rutonen ampui vakiokiväärillä kohtuullisen tuloksen 574 sunnuntaina Säkylässä. Rutosen asentotulokset olivat makuulta 195, pystystä 187 ja polvelta 190 pistettä. Ero Juho Kurkeen tuli lopulta jopa 9 pistettä. Kankaanpään Ampujia edustava Kurki (195-187-183) jäi pronssille tasatuloksella pistein 565 Turun Seudun Ampujien Tomi Huuhkalle (195-183-187). Huuhkalla oli napakymppejä 11 Kurjen kymmentä vastaan.

Kaikki muut, paitsi vakiokiväärikilpailun, yleisen sarjan kilpailut Säkylässä tänä vuonna voittanut Juho Kurki ampui vapaakiväärin makuukilpailun voittoon 595 pisteellä kukistaen makuuspesialistit, toiseksi tulleen Juha Peltosen (KAS) pisteellä ja Juha Rutosen kahdella pisteellä. Kisa oli sinänsä historiallinen, että viiden ensimmäisen ampujan nimi oli Juha-johdannainen.

Ikäkausisarjojen makuukilpailuissa parhaiten ampui Y60-sarjan Oulun Metsästys- ja Ampumaseuraa edustava Matti Korhonen, joka ampui 293 pistettä voittaen kahdella pisteellä sekä Jorma Röppäsen ja Jouko Forstenin, jotka molemmat edustavat Säkylän Seudun ampujia.

Täydelliset tulokset liitetiedostossa.