Olympiakomitean puheenjohtajaehdokkaat esittäytyivät SAL:n hallitukselle
6.11.2012 klo 12:00

Suomen Olympiakomitean kolme puheenjohtajaehdokasta esittäytyi maanantai-iltana Ampumaurheiluliiton hallitukselle.

Risto Nieminen, Jukka Rauhala ja Roger Talermo saivat esittäytyä ja kertoa näkemyksistään 40 minuutin ajan kukin.

– Taidamme olla ainoa lajiliitto, joka on pyytänyt ehdokkaita esittäytymään ja on heitä keskusteluttanut. Emme kuitenkaan kerro kenen kannalle liitto asettuu, Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi sanoo.

– Ehdokkaat olivat iloisia ja suhtautuivat erittäin myönteisesti siihen, että olimme kutsuneet heidät keskustelemaan asioista.

Aarrekivi piti mielenkiintoisena sitä, että Talermo Olympiakomitean puheenjohtajana aikoinaan vaati, että suomalaiseen huippu-urheiluun olisi saatava muutos. Niemisen johtama työryhmä teki työtä käskettyä, ja sen näkemysten perusteella perustettiin huippu-urheilun muutosryhmä. Olympiakomitean hallituksen jäsen Rauhala on puolestaan kuulunut sen ohjausryhmään.

Olympiakomitean valtuuskunta valitsee puheenjohtajan 21. marraskuuta. Nieminen on Veikkauksen entinen toimitusjohtaja. Rauhala on Suomen Painiliiton puheenjohtaja, ja Talermo on toiminut Suomen Olympiakomitean puheenjohtajana vuodesta 2004 lähtien.