Lisätuloja seuralle myymällä jääkiekon MM-kisalippuja! 50% lipun hinnasta seuralle!
17.4.2013 klo 12:00

Jääkiekon MM-kisat on avannut seuramyyntikampanjan, joka tarjoaa suomalaisille urheiluseuroille lajista riippumatta varainhankintamahdollisuuden. Myymällä MM-kisalippuja muihin kuin Suomen otteluihin urheiluseurat voivat ansaita lisätuloja ja samalla tarjota toiminnassa mukana oleville mahdollisuuden päästä osaksi jääkiekon MM-kotikisoja.

Vuoden 2013 jääkiekon MM-kilpailut pelataan 3.-19. toukokuuta. Kuten vuotta aiemmin, Suomi ja Ruotsi jakavat kisaisännyyden ja kisapaikkoina toimivat Helsingin Hartwall Areena ja Tukholman Ericsson Globe.

Suomi aloittaa MM-kisat Helsingistä, jossa se pelaa kaikki alkusarjan ottelunsa (3.-14.5.). Muut Helsingin lohkossa pelaavat maat ovat viime kevään maailmanmestari Venäjä ja hopeamitalisti Slovakia sekä USA, Saksa, Latvia, Ranska ja Itävalta. Helsingin lohkon kaksi parasta joukkuetta matkustaa kisojen viimeiseksi viikonlopuksi Tukholmaan, jossa pelataan MM-finaalit.

Esimerkiksi 39 euron hintaisesta lipusta seura saa 19 euroa ja MM-kisaorganisaatio 20 euroa. Sata myytyä lippua tarkoittaa näin seuralle 1900 euroa ja tuhat lippua 19000 euroa lisätuloja. Tarkemmat tiedot kampanjasta, lipuista maksettavista provisioista ja käytännön ohjeet seuramyynnistä löytyvät oheisesta liitteestä (MM2013 seuramyynti.pdf). Ostokanavana on ainoastaan verkkokauppa.

Kukin seura voi parhaaksi katsomallaan tavalla nostaa kampanjaa esille omien joukkueidensa, jäsentensä ja sidosryhmiensä keskuudessa. Käytännössä siis tietoa ja kampanjalinkkiä voi levittää potentiaalisille tukijoille verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa sekä muiden viestintäkanavien kautta. Esim. Jos seuralla on hyviä yhteistyökumppaneita, jotka voisivat olla ampumaurheilun lisäksi kiinnostuneita jääkiekosta, voisivat lippuja hankkimalla tukea ampumaurheiluseurankin toimintaa…

Liitteenä on myös seuroille tarkoitettu flyer, jonka voi tulostaa jaettavaksi. Flyeriin voi muistutukseksi täyttää oman seuran ja joukkueen tiedot, eli kohteen jolle tuki halutaan osoitettavan.

Kampanja jatkuu 16. toukokuuta saakka, joten aikaa on toimia vielä noin kuukauden verran.