Marko Räsänen hopealle sotilaskisoissa
25.6.2013 klo 12:00

Kainuun Rajavartiostossa palveleva Marko Räsänen otti hopeaa isopistoolikilpailussa Sotilaiden pohjoismaisten ampumamestaruuskilpailujen avauspäivänä Ruotsin Skövdessä.

Marko Räsänen ampui hienosti kilpailujen avauslajin isopistoolin saavuttaen tuloksen 579. Voiton otti tuttuun tapaan Norjan Pål Hembre (582) ja kolmanneksi ylsi Ruotsin Jonas Fyhrpihl tuloksella 577.

Tuloksellaan Marko Räsänen kiitti epävirallisesti Ampumaurheiluliittoa, koska se oli juuri nimennyt miehen ampumaan isopistoolia heinäkuussa järjestettäviin EM-kilpailuihin Kroatian Osijekiin. Virallinen kiitos tullee sitten noissa kilpailuissa.

Suomen sotilaiden taival alkoi muutenkin hyvin. Isopistoolijoukkue nappasi toistamiseen kultaa ennen Norjan joukkuetta. Joukkueessa ampuivat Räsäsen lisäksi Antti Jokinen, Kai Jansson, Ville Nousiainen ja Petri Ylinen. Vakiokivääri- ja naisten urheilukiväärijoukkue ottivat samaan aikaan toisaalla pronssia molemmat. Miesten joukkueeseen kuuluivat Henri Häkkinen, Kari pennanen, Juho Autio, Juha Rutonen ja Toni Matilainen. Naisten joukkueessa ampuivat puolustusvoimien urheilukoulussa palvelevat Annika Sihvonen, Riikka Parviainen ja Katarina Långström.

Isopistoolin joukkuetulokset
1. FIN 2325
2. NOR 2280
3. SWE 2257
4. DAN 2256

Vakiokiväärin joukkuetulokset
1. NOR 2325
2. DAN 2302
3. FIN 2289
4. SWE 2219

Urheilukiväärin joukkuetulokset
1. NOR 1720
2. SWE 1703
3. FIN 1701
4. DAN 1697

Kilpailut jatkuvat keskiviikkona pika-ammunnoin ja naisten makuukilpailulla. Torstaina on vuorossa maastoammunnat sekä naisten ilmakivääri.