Suomi saavutti tavoitteensa pistoolipracticalin EM-kilpailuissa
17.9.2013 klo 12:00

Suomi saavutti tavoitteensa erittäin vaativassa pistoolipracticalin EM-kilpailuissa Portugalissa, summaa practical-jaoston puheenjohtaja Taisto Takkumäki.

Viikonvaihteessa päättyneissä EM-kilpailuissa Suomen menestyneimmät ampujat olivat:
Production Divisioona: Matti Manni, hopeaa
Open Divisioona juniorit: Simo Partanen, kultaa
Standard Divisioona super seniorit: Markku Koistinen, pronssia
Classic Divisioona: joukkuepronssia (Matti Lahtinen, Esa Marjoniemi, Juha Hokkanen ja Stefan Borgström)
Open Divisioona juniorit shoot-off: Simo Partanen, kultaa

– Matti Mannin saavutus oli loistava, sillä hän uusi kolmen vuoden takaisen hopeamitalinsa ja jätti taakseen aiemman eli vuoden 2010 voittajan Eduard De Cobosin, Taisto Takkumäki sanoo.

– Simo Partasen vahva suoritus nosti hänet junioriluokassa Open divisioonassa ylivoimaiseen voittoon, ja hehkuttaa voi myös hänen 15. sijaansa yleissarjassa. Se on erinomainen saavutus. Olen varma, että hänestä saamme kuulla jatkossakin, vaikka armeija on astunut kuvioihin mukaan Urheilukoulun merkeissä.

– Markku Koistisen vahva suoritus toi henkilökohtaisen pronssin Standard divisioonan super senior -kategoriassa, ja Classic-divisioonan joukkueemme saalisti hyvin ansaitun pronssin. Standard divisioonan naisjoukkueemme ei ihan yltänyt siihen saavutukseen, johon tähdättiin. Se johtui kärkiampujamme valitettavasta loukkaantumisesta kolme kuukautta ennen kisoja.

Takkumäen mukaan ensi vuonna ovat sitten uudet kujeet, kun tähdätään pistoolipracticalin MM-kisoihin Floridaan.

Lisää tietoa kilpailuista löydät täältä, täältä ja täältä.