Simo Köylinen viides kauden avauskilpailussaan Kyproksella
19.3.2014 klo 12:00

Orimattilan Seudun Urheiluampujia edustava Simo Köylinen avasi kilpailukautensa keskiviikkona Kyproksella. Hän sijoittui kaksoistrapissa viidenneksi Nikosiassa järjestettävässä Kyproksen GP-kilpailussa.

Simo Köylinen rikkoi peruskilpailussa 131 kiekkoa (26+25+27+26+27). Peruskilpailun parhaan tuloksen (139) teki Venäjän Vasili Mosin. Kisan ykkönen oli lopulta Venäjän Aleksandr Furasev, joka voitti kultamitaliottelussa maanmiehensä Artem Nekrasovin.

Semifinaalissa Köylisen tulos oli 25.

– Sellaista se oli koko päivän ajan eli tasaista. Yksi tai kaksi kiekkoa lisää jokaiseen sarjaan lisää, niin olisin ollut tyytyväinen. Nyt en sitä ole, koska tulos ei ollut sitä mitä olisin toivonut, Köylinen kertoi.

Nikosian olosuhteet olivat hyvät: noin 25 astetta lämmintä, tuuletonta ja aurinkoista.

– Siitä huolimatta koko kilpailussa ammuttiin vain yksi täysi sarja. Sen teki Mosin viimeisessä sarjassaan.

Köylinen sijoittui viime vuoden EM-kilpailuissa kahdeksanneksi. Hänen päätavoitteensa on asetettu syyskuulle, jolloin Espanjan Granadassa järjestetään MM-kilpailut.

Köylisen seuratoveri Sami Ritsilä oli Kyproksella 14:s tuloksellaan 125. Kilpailuun osallistui 31 ”tuplatrapparia”.

Kyproksen GP-kilpailu
17.-24.3. Nikosia, Kypros

Tuloksia ke 19.3.

Miesten kaksoistrap 150 kiekkoa + finaali: 1) Aleksandr Furasev Venäjä 132+26/14+27, 2) Artem Nekrasov Venäjä 135+27+25, 3) Vasili Mosin Venäjä 139+26/13+28, 4) Khaled Al Kabi Yhdistyneet Arabiemiirikunnat 132+26/1+25, 5) Simo Köylinen Suomi 131+25, 6) Roland Gerebics Unkari 131+25, … 14) Sami Ritsilä Suomi 125.

Lisää tietoa kilpailuista löydät täältä.